۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۱۲۸۴۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

رییس جمهور در انتخاب وزیران، تحت تأثیر جریانات خاص قرار نگیرد

امام جمعه ارومیه گفت: رییس جمهور در انتخاب وزیران، تحت تأثیر جناح‌ها و جریانات خاص افرادی که لیاقت مدیریت را ندارند، برنگزیند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به شکل‌گیری دولت جدید، اظهار داشت: رییس‌جمهور باید وزرایی را انتخاب کند که متدین، مدیر و مدبر باشند و در این انتخاب‌ها تحت تأثیر جناح‌ها و جریانات خاص، افرادی که لیاقت مدیریت را ندارند، برنگزیند.

وی افزود: متدین بودن از جمله ویژگی‌های یک مسؤول است که حتما باید در گزینش وزیران و مدیران در نظر گرفته شود زیرا فردی که از خدا ترس نداشته و در برابر او سر تعظیم فرود نیاورد در برابر مردم نیز خود را مسؤول نداسته و به وظیفه خود به خوبی عمل نخواهد کرد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مردمی بودن و از بطن مردم بودن نیز از جمله خصوصیات یک مدیر است، بیان داشت: مسؤولان باید زندگی اشرافی نداشته و دچار تجملات نباشند تا به خوبی وضعیت زندگی اقشار کم‌درآمد را نیز درک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با انتقاد از به اتمام نرسیدن به موقع پل روگذر آذربایجان در جاده ارومیه-مهاباد، خاطرنشان کرد: مردمی که در این جاده تردد می‌کنند گلایه‌مند بوده و در مضیقه هستند و دست اندرکاران باید هر چه سریع‌تر ساخت این پل را به اتمام برسانند و همانگونه که در احادیث آمده هرکسی که برای مردم منفعت بیشتری داشته باشد به خدا نزدیک‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب و لزوم حفظ آن در جامعه، تصریح‌ کرد: عفاف و حجاب یک امر فطری بوده که خدا در وجود انسان‌ها نهادینه کرده است و در کشور ما ۲۶ نهاد موکلف به تلاش برای نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه هستند که متاسفانه تنها نیروی انتظامی در این زمینه به وظایف خود عمل می‌کند و لازم است نهادهای مربوطه نیز در این زمینه به تکلیف خود عمل بکنند.

وی هم‌چنین با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(ع) و روز دختر به بانوان و دختران ایرانی، گفت: وجود مرقد حضرت معصومه(ع) در ایران اسلامی یک نعمت برای همه ما است و زنان ایرانی باید به خود ببالند که میلاد چنین بانوی بزرگواری به عنوان روز دختر انتخاب شده است و زیارت نامه حضرت معصومه(ع) از طرف امام رضا(ع) بوده که در آن چگونگی آداب زیارت ایشان را به همه یاد می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: براساس احادیث دختران رحمت و پسران نعمت هستند که در قیامت از نعمت‌ها سوال پرسیده می‌شود که در چه راهی صرف شده است ولی برای رحمت‌ها ثواب و پاداش داده می‌شود./۹۳۶/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات