۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۲۹۷۹
امام جمعه ویس:

رعایت حقوق شهروندی مسأله ای شرعی و قانونی است

حجت الاسلام آفرین گفت: حقوق شهروندی یک وظیفه شرعی، عقلی، قانونی و هم عرفی است و باید متقابلا هرکسی در قبال دیگر که مسؤولیتی دارد باید به آن پایبند باشد.
حقوق شهروندی

حجت الاسلام محمدعلی آفرین، امام جمعه ویس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره حقوق شهروندی، ابراز داشت: هر انسانی که در جامعه ای زندگی می کند خواه ناخواه طبیعی است که حق وحقوقی دارد و این حقوق از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار ما بیان کردند که هر فردی که در اجتماع است دارای حق وحقوقی است.

امام جمعه ویس در ادامه خاطرنشان کرد: در جامعه همه افراد حقوق متقابل دارند بر فرض مثال خواهر در برابر برادر و یا پدر و مادر در قبال فرزندان ویا خود افراد در اجتماع با همدیگر حق وحقوق متفاوتی را دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ویس ابراز داشت: افراد جامعه نسبت به نظام وحکومت حق وحقوقی دارند که باید به آن توجه شود و همچنین آنها هم یعنی حکومت به تناسب حق و حقوقی در برابر افراد جامعه خود دارد.

حجت الاسلام آفرین اذعان داشت: عدم انجام وظایف طرفین در حقوق شهروندی باعث ضایع شدن حق طرف مقابل خواهد شد و البته نمی توانیم بگوییم که جامعه حق و حقوقی دارد و نظام و حکومت حقی ندارد چرا که رعایت این حقوق متقابل است.

وی در ادامه گفت: آنچه که مسلم است ما به عنوان شهروندان و افراد جامعه بایستی وظایف خودمان را انجام دهیم و حکومت و مسؤولان هم باید نسبت به حقوق جامعه کوتاهی نکنند.

امام جمعه ویس درباره حقوق مردم و رسیدگی آن توسط مسؤولان تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری مکرر به مسؤولان عرض کردند که مردم وظیفه خودشان را در قبال نظام و شما انجام دادند و مسؤولان وظیفه دارند که به مشکلات مردم رسیدگی کنند و حق وحقوق آنها رعایت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ویس درباره حقوق شهروندی تاکید کرد: حقوق شهروندی یک وظیفه شرعی، عقلی، قانونی و هم عرفی است و باید متقابلا هرکسی در قبال دیگر که مسؤولیتی دارد باید آن را به خوبی انجام دهد.

حجت الاسلام آفرین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در جامعه خودمان که به اسلام گره خورده است، مدینه فاضله ای درباره رعایت حقوق همدیگر رعایت شود و یک شهری باشد که همه را به خوبی ها و معنویت سوق دهد./9453/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات