۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۱۳۵۲۲
حجت الاسلام دشتکی مطرح کرد؛

ضرورت مدیریت منسجم برای تقویت روحیه انقلابی در جامعه

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: باید رویکرد منسجمی برای هم افزایی و انسجام در برنامه ها و برای تحکیم ارزش های انقلابی داشته باشیم و باید بر اساس روالی که ایده آن را داشتیم اولویت های تبلیغی ابلاغ شود.
دشتکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به مناسبت های مذهبی گفت: یکی از فرصت های مغتنم در فرهنگ دینی و مذهبی بحث مناسبت ها است و اعیاد و وفیات معصومان فرصت مناسبی برای تحکیم اصول و ارزش های دینی در این مناسبت ها است و باید تعمیق باورهای دینی و ارتقای معرفت دینی را در این مناسبت ها به سرانجام برسانیم.

وی افزود: بایستی نهایت بهره را از فرصت ها برده و از طرفی دهه کرامت دارای فرصت هایی مانند استفاده از مبلغان دارد که با برنامه ریزی های صرت گرفته فعالیت ویژه خواهند داشت و بیش از 700 مبلغ در سطح استان فعال خواهند بود و 1300 مسجد و هیات و 250 موسسه قرآنی برای حضور در این مناسبت اعلام برنامه کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: باید رویکرد منسجمی برای هم افزایی و انسجام در برنامه ها و برای تحکیم ارزش های انقلابی داشته باشیم و باید بر اساس روالی که ایده آن را داشتیم اولویت های تبلیغی ابلاغ شود.

وی افزود: همه هیئات و مساجد به صورت منسجم به برنامه تبلیغی خواهند پرداخت و مسؤولان فرهنگی می بایست به ظرفیت های محتوایی توجه داشته و خلأها را جبران کنند.

حجت الاسلام دشتکی گفت: نشاط عمومی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و البته باید آسیب های اجتماعی در این رابطه برطرف شود و البته نشاط اجتماعی با قید دینی بودن مورد تاکید است و این مساله سبب سلامت روح می شود و نتیجه آن سلامت جسم است.

وی گفت: بحث مشارکت های مردمی باید نهادینه شود و دستگا ه های دولتی نباید تولیت کنند و تامین محتوا و ابلاغ سیاست کفایت می کند و از تولیت در اجرا کاملا باید کنار بروند و به مردم بسپارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در هیج جای دنیا کشوری وجود ندارد که 75000 مسجد و 90 هزار هیات داشته باشد البته باید حفظ و حراست شوند و در مناسبت ها باید تولیت مردمی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همت برای تقویت مراکز مردمی باید متمرکز شود و ارتقای معرفت دینی و بصیرت در جامع نهادینه شود و به همان میزان آسیب ها در جامعه کاسته خواهد شد و در برابر دشمنان قرآن و عترت  مصونیت بیشتری خواهیم داشت و یکی از تکالیف و وظایف ارتقای بصیرت دینی است.

حجت الاسلام دشتکی ابراز داشت: عمومی کردن جشن ها در محلات باید با توجه بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تا این جا مجموعا جشن ها بیش از 30000 جشن در دهه کرامت در استان همدان وجود دارد.

وی اظهار داشت: سبک زندگی رضوی و برگزاری جشن محوری در هر شهرستان بسیار مهم است و این مساله می تواند به عنوان یک اعلام فرهنگی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین کرسی های آزاد اندیشی را امام رضا(ع) داشتند و این امر سبب تعمیق باورهای دینی در جامعه بود و امام جواد(ع) نیز همین زویه را در پیش گرفتند و سبب شد که دشمنان نیز به علم ایشان تعظیم کردند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات