۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۵۴۶
کارشناس امور حج و زیارت:

تأمین امنیت عمومی کشورهای اسلامی از برکات حج است

حجت الاسلام قدیانی با بیان این که برخی کشورهای مانع برپایی تظاهرات و کنگره هایی عظیم حج می شوند، گفت: تأمین امنیت عمومی کشورهای اسلامی از طریق حج امکان پذیر است.
مکه

حجت الاسلام جعفر قدیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع حج، اظهار داشت: فلسفه حج در اسلام این است که مسلمانان از نقاط مختلف جهان در سرزمین وحی حاضر شوند و به انجام مناسک الهی بپردازند، که مهمترین عالم وحدت مسلمانان است.

کارشناس امور حج و زیارت ابراز کرد: حضور مردم از اطراف و اکناف عالم در سرزمین وحی، اثرات بسیار زیادی دارد که یکی از اثرات این است که، جمعیتی چند میلیونی در این کنگره جهانی جمع شده و مشکلات مسلمانان را با هم در میان گذاشته و به مشورت می پردازند.

وی ادامه داد: مسلمانان سراسر جهان باید تهدیداتی که علیه امنیت آن ها وجود دارد را شناسایی کنند و درباره آن ها به چاره جوبی بپردازند که یکی از مهمترین راه های شناخت این تهدیدات، اجتماع عظیم حج است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سنگ اندازی های برخی کشورها در راه رسیدن به اهداف والای حج ابراهیمی، تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای جز ظاهری از اعمال حج و یک پوسته از این امر واجب الهی باقی نگذاشته اند.

وی بزرگترین تهدید مسلمانان را غده سرطانی اسرائیل عنوان کرد و افزود: با شرایطی که برخی کشورهای ایجاد کرده اند، مسلمانان از این اهداف دور نگه داشته می شوند؛ این در حالی است که در گذشته روابط عربستان و رژیم اشغالگر صهیونیست به شکل پنهانی بود اما به تازگی این روابط کاملا آشکار شده است.

حجت الاسلام قدیانی به تلاش های مستمر بعثه مقام معظم رهبری در راستای تحقق حج ابراهیمی اشاره کرد و گفت: این نهاد ولایی با توجه به رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت هایی را در تحقق حج ابراهیمی انجام می دهد و همیشه هم مورد مزاحمت برخی مخالفان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته کنگرهها و تظاهراتی در تحقق و تقویت وحدت برپا می شد و سلطه های آمریکا و رژیم منحوس اشغالگر قدس را برملا می کرد که امروز مخالف برگزاری این محافل هستند این در حالی است که با برگزاری چنین مراسمی مسملانان سایر کشورهای اسلامی از خطراتی که اسلام را تهدید می کرد، آگاه می شدند.

کارشناس امور حج و زیارت در پایان تأکید کرد: تأمین امنیت عمومی کشورهای اسلامی از طریق حج امکان پذیر است و امیدواریم به برکت دعای مسلمانان و فضل الهی هر چه زودتر شاهد برگزاری حج ابراهیمی خوب باشیم./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات