۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۱۳۶۰۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اجرای اقتصاد مقاومتی پاسخ عملی به برجام است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه برای پاسخ به بدعهدی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش است.
حجت الاسلام دیرباز

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در ارتباط با نقض روح و متن برجام که از سوی وزیر امور خارجه در مصاحبه با یک شبکه خارجی بیان شد، اظهار داشت: در چنین مواقعی نخستین کار مراجعه به متن برجام است تا مشخص شود چه تمهیداتی در چنین مواقعی اندیشیده شده است.

وی افزود: تا جایی که در برجام آمده است در صورت نقض آن باید هیأتی متشکل از طرف کشورهای عضو ۵+۱ و ایران تشکیل شده و موارد نقض متن و روح برجام را بررسی کنند و مطابق آن چیزی که برای مقابله با بدعهدی درنظر گرفته شده است، با نقض برجام برخورد شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در مورد برجام، ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری هرگاه آمریکایی‌ها برجام را نقض کردند ایران نیز نسبت به اجرای آن تعهدی ندارد و جمهوری اسلامی ایران در ارتباطات بین‌المللی خود همیشه باید عزتمندی خود را نشان دهد و در برابر هر اقدام نامناسب دشمنان، واکنش مناسب را همراه با رعایت عزت ایرانی نشان دهد.

وی در ارتباط با این موضوع که دولت حل تمام مشکلات اقتصادی را با برجام ممکن می‌دانست، تصریح کرد: خود دولت و مسؤولان نیز اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که ربط دادن حل همه مسائل اقتصادی کشور به برجام نادرست بوده است هر چند که بعد از امضای برجام ارتباطات بین‌المللی ایران با کشورهای خارجی زیاد شد و حتی هیأت‌های تجاری بسیاری نیز به کشور آمدند ولی باید دید که نتیجه همه این رفت و آمدها در اقتصاد و سفره مردم چه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور اجرای دقیق طرح اقتصاد مقاومتی است، گفت: مصرف بهینه انرژی و تولیدات داخلی، ایجاد بازارهای خارجی برای محصولات داخلی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و در کل اجرای مفاد طرح اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه برای پاسخ به بدعهدی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در برجام است./936/ت302/ب1

ارسال نظرات