۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۳۷۳۸

ادعای روزنامه سعودی درباره نشست قطر با انصارالله در ترکیه

روزنامه سعودی الوطن به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور از نشست ضد سعودی قطر با رهبران انصار‌الله و حزب‌الله عراق در ترکیه خبر داد.
روابط قطر و ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی «الوطن» به نقل از یک منبع بلندپایه سیاسی عربستان از اقدام قطر در برگزاری نشستی در ترکیه با حضور رهبرانی از جنبش الحوثی و جماعت اخوان المسلمین و اعضای حزب الله عراق خبر داد.

الوطن آورده است: هدف از برگزاری این نشست برقراری آشتی بین گروه‌های نام برده و ساماندهی صفوف آنها در ضمن حمایت مالی برای ادامه حملات به مرزهای عربستان و آزار رساندن به این کشور است تا نقشه خود در حمایت از عناصر تروریستی و گروه‌های تندرو علیه عربستان را پیاده کند.

منبع سعودی گفت: از همان ساعات ابتدایی که کشورهای خواهان مبارزه با تروریسم تصمیم‌های خود در قبال قطر را اعلام کردند دوحه فی الفور تحرکات خود را برای دعوت از مسؤولان ارشد الحوثی و اخوان المسلمین آغاز کرد تا آنها را در ترکیه گرد هم آورد.

وی افزود: قرار بود این نشست در  اردن برگزار شود اما به دلیل تغییر شرایط در مدت اخیر و همچنین دلایل روشن نشده‌ای محل برگزاری این نشست به ترکیه انتقال یافت.

منبع سعودی گفت: قطر از زمانی که با تحریم‌ها مواجه است به شکل اساسی بر حمایت از الحوثی‌ها در یمن متمرکز شده تا از عربستان انتقام بگیرد.

وی اظهار داشت: دوحه کمک‌های مالی هنگفتی به عبدالملک الحوثی، محمد علی الحوثی، محمد البخیتی، علی العماد و محمد عبدالسلام سخنگوی الحوثی‌ها  و فردی موسوم به ابویونس داده است.

این منبع ادامه داد: رهبران الحوثی مبالغ مالی هنگفتی را برای تامین مخارج جبهه‌های جنگ در یمن مطالبه کرده بودند که قطر هم آن را تامین کرده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات