۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۱۳۷۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حجاب و عفاف امانت الهی در اختیار بانوان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه زنان امانت‌داران الهی هستند، گفت: درواقع حجاب و عفاف امانت الهی در اختیار بانوان است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌های دهه کرامت، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، بر الگوبرداری بانوان از حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) در جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بانوان جامعه امانت‌دار الهی هستند، اضافه کرد: زنان امانت‌دار و حافظان حرمت عفاف و حجاب در جامعه هستند؛ زیرا عفاف و حجاب یک امانت الهی در اختیار بانوان است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: زنان جامعه باید حافظ این امانت الهی باشند؛ زیرا عفاف و حجاب تنها حق زنان و مردان نیست بلکه حق الهی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: جامعه اسلامی کنونی باید شاهد رشد تقوا در بین آحاد مردم باشد؛ چراکه از این طریق می‌توان به درجات ناب انسانی و کمال و تقوای الهی رسید.

وی با اشاره به اینکه امت اسلام در این زمینه الگوهای ناب فراوانی دارند، افزود: زنان جامعه ما با الگوپذیری از ائمه معصومین و هدایت و رهبری خانواده می‌توانند جامعه شاد و اسلامی را ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر فرهنگ‌سازی بیشتر درزمینهٔ حجاب و عفاف، با یادآوری اینکه حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان هم باید عفیف باشند، تصریح کرد: در این راستا روحانیان به‌عنوان پیش‌قراولان فرهنگ‌سازی اسلامی و دینی در خط مقدم ترویج این دستور مهم الهی قرار دارند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان، گفت: در این دهه با همکاری روحانیان مستقر و هجرت و ائمه جماعات مساجد برنامه‌های متنوع و فرهنگی در مساجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد با موضوع کرامت، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ، تهیه و توزیع بروشور، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، سخنرانی در مساجد از سوی روحانیان اعزامی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسم محلی و تزیین و چراغانی معابر و میدان‌ها از مهم‌ترین فعالیت‌های هیئات مذهبی در دهه کرامت محسوب می‌شوند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات