۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۱۳۷۹۷
فعال رسانه‌ای:

سواد رسانه‌ای، تحلیل اطلاعات را افزایش می‌دهد

فعال رسانه‌ای با بیان اینکه سواد رسانه‌ای مردم بسیار پایین است، گفت: سواد رسانه‌ای سبب می‌شود مخاطب صحت و سقم اطلاعات را به راحتی تشخیص دهد، سواد رسانه‌ای این امکان را به مخاطب می‌دهد تا اطلاعات دریافتی را خود تحلیل کند.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدصالح مفتاح فعال رسانه، امروز در نشست صداقت رسانه که در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد با اشاره به مفهوم رسانه، گفت: افراد متعددی می‌توانند تولیدکننده محتوا و پیام باشند.

وی افزود: در گذشته ارتباطات به صورت میان‌فردی بود اما با رشد رسانه‌ها ارتباطات مردم جمعی شد و امروز رسانه‌های جمعی به صورت گسترده پیام‌های خودشان را به مخاطب انتقال می‌دهند.

مفتاح با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدد رسانه‌ها امکان سانسور خبری را به حداقل رسانده است، بیان داشت: پدیده شهروند خبرنگار مفهوم جدید رسانه‌ها را تغییر داده است.

این فعال رسانه با بیان اینکه رسانه‌ها وظایف متنوعی در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی و آگاهی بخشی به مخاطبان دارند، گفت: امروز به سبب حجم بالای اطلاعات تخصص یافتن در یک حوزه خاص کار رسانه بسیار مشکل شده است.

وی در خصوص اینکه سواد رسانه‌ای مردم بسیار پایین است، عنوان کرد: سواد رسانه‌ای سبب می‌شود مخاطب صحت و سقم اطلاعات را به راحتی تشخیص دهند سواد رسانه‌ای این امکان را به مخاطب می‌دهد تا اطلاعات دریافتی را خود تحلیل کند.

مفتاح با بیان اینکه گزینشی عمل کردن برخی رسانه‌ها در پوشش خبر سبب می‌شود بخشی از خبرها نادیده گرفته شود، گفت: برخی امور داخلی و بیرونی مانند حامیان مالی رسانه، قدرت رسمی، امنیت، نگاه سیاسی و قدرت رسمی امنیت در نوع روایت رسانه تاثیر بسزایی در صداقت رسانه‌ها تاثیر داشته باشند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات