۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۱۴۰۲۶
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

ترویج نماز مؤثرترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم بارها تأکید کرده‌اند ترویج نماز مهم‌ترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی امروز در پنجاه و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق برگزار شد، با اشاره به نقش نماز در بازدارندگی از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: باید تأثیر مهم نماز در کاهش معضلات اخلاقی و اجتماعی به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد آسیب‌های اجتماعی این است همه بدانند یکی از مؤثرترین راه‌ها در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: ترویج نماز ظرفیت ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است؛ ازاین‌رو باید مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی دغدغه بیشتری برای ترویج فرهنگ اقامه نماز داشته باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: رهبری می‌فرمایند باید اعتراف کنیم که حق این فریضه الهی که درمان دردهای عمده فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است؛ از این‌رو همه باید همت داشته باشیم تا نماز را در جایگاه شایسته خود بشناسیم و بشناسانیم.

وی با تأکید بر ترویج زیبایی‌های نماز و تبیین نقش بازدارنده آن در جامعه، ادامه داد: در حوزه مسائل پژوهشی مرتبط با نماز هم باید در استان کار ویژه‌ای صورت گیرد تا بدانیم نقش نماز در رابطه با آسیب اجتماعی طلاق چیست.

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار کرد: بند پ ماده 7 آیین‌نامه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز مصوبه هیأت دولت تصریح دارد که بخشی از پایان‌نامه‌های دانشجویی به پژوهش پیرامون نماز اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان شمار مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی درزمینهٔ نماز چندان چشمگیر نبوده است، افزود: از جامعه دانشگاهی انتظار داریم در خصوص موضوع نماز و ارتباط آن با کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات پژوهشی انجام دهند.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت بخشی از هزینه‌های این مقالات از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که بودجه پژوهشی دارند تأمین می‌شود تا موضوع نماز در اولویت قرار گیرد.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در پایان اظهار کرد: اجلاس سراسری و استانی نماز در سال 96 هم با موضوع نماز و آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود که در این زمینه نیازمند همفکری و همراهی مسؤولان فرهنگی و مذهبی هستیم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات