۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۱۴۱۰۴
مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

فضای مجازی به پناهگاه خانواده تبدیل شده است

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: امروز تکنولوژی و فضای مجازی پناهگاه خانواده شده و متاسفانه خانواده به دلیل نداشتن مهارتهای اجتماعی به این موضوع پناه برده است.
حجت الاسلام علی رمضانی فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در مراسم جشن ولادت حضرت معصومه و روز دختر که در کانون فرهنگی هنری نورالشهدا شهرستان البرز برگزار شد گفت: حضرت معصومه(س) الگوی مزین کننده جغرافیای فکر و اندیشه است و با توجه به سیره اخلاقی این بانوی بزرگوار می‌توان سه شاخصه اصلی را برای زنان و دختران عنوان کرد.
وی ادامه داد: معرفت، شناخت نسبت به خداوند متعال و تکالیف فرد مسلمان و دانستن هدف خلقت سه شاخصه اصلی برای دختران است و باید توجه داشت شناخت مسیر و هدف می‌تواند دختران جامعه را از بحرانها و نگرانی‌های موجود نجات دهد.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: خداوند در وجود دختران ادراکهای زیبایی قرار داده و جسم و روح او را لطیف خلق کرده است؛ ویژگی دیگر دختر مومن و شیعه محبت است که به دنبال معرفت ظاهر می‌شود و محبت و عشق به خدا یکی از ویژگیهای اصلی حضرت معصومه(س) بود و همین محبت بود که ایشان را از مدینه به خراسان کشاند.

وی عنوان کرد: یکی از الطاف الهی به دختران، لطافت وجودی او است؛ محبت در وجود دختران موضوعی حساس و سرنوشت ساز است و چه دخترانی که با محبت و عشق به خوبیها و درک این معنا ملکوتی شدند و جامعه را هم متعالی کردند.

حجت الاسلام رمضانی درباره تاثیر گذاری فضای مجازی اعلام کرد: امروز دشمن در جامعه ما از فضای مجازی که خود عرصه وسیعی برای استفاده و تبلیغ معارف اسلامی است، محبت و لطافت دختران را هدف گرفته و می‌خواهد این قشر عظیم و تاثیرگذار جامعه را از درون تخریب کند که در این عرصه دختران باید هوشیار باشند و فریب شیاطین را نخورند.

وی تاکید کرد: آسیبهای اجتماعی در کمین دختران جامعه ما است و باید توجه داشته باشیم، دوست داشتن و عشق، آموختنی است و این موضوع باید به دختران آموخته شود و در این بین کاربردهای مهارتهای گفت‌و‌گو بسیار راهگشا است.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: امروز تکنولوژی و فضای مجازی پناهگاه خانواده شده و متاسفانه خانواده به دلیل نداشتن مهارتهای اجتماعی به این موضوع پناه برده است و این امر هم باعث تزلزل هویت خانواده شده و غرب هم به دنبال تغییر هویت خانواده است.

وی با اشاره به وظایف خانواده‌ها در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: دوستی با فرزند و حذف فاصله با فرزندان، تقویت اعتقادات فرزندان با پایبندی عملی والدین به آموزه‌های دینی، ایجاد محیط و بستر مناسب و سازگار در محیط خانه، ایجاد بستر مناسب برای احساس امنیت، آرامش، صفا و صمیمیت و درک متقابل والدین و فرزندان و تلاش برای تامین نیازهای مادی و معنوی فرزندان از جمله وظایف خانواده‌ها در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

حجت الاسلام رمضانی در پایان گفت: توجه به نیازهای روحی عاطفی نوجوانان، مراقبت والدین نسبت به اعمال و رفتار فرزندان، برنامه ریزی برای تنظیم اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و نظارت جدی والدین نسبت به دوست یابی فرزندان از دیگر راهکارها در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است./955/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات