۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۱۴۱۰۶
لوموند فرانسه:

قاسم سلیمانی نگهبان ایران

پایگاه لوموند فرانسه خاطرنشان کرد: سرلشگر قاسم سلیمانی به محور مقاومت استحکام بخشیده است. این محور مقاومت، تهران را از ورای عراق و سوریه و لبنان به مدیترانه متصل می کند.
قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه لوموند اخیراَ گزارشی در مورد سردار سلیمانی به قلم«لوییس ایمبرت» منتشر کرد که بخشی از ترجمه این مقاله توسط سایت طنین ترجمه شده است.

 پایگاه لوموند می نویسد:«سرلشگر قاسم سلیمانی به  محور مقاومت استحکام بخشیده است. این محور مقاومت، تهران را از ورای عراق و سوریه و لبنان به مدیترانه متصل می کند. این محور مقاومت به فرماندهی سلیمانی از حماس فلسطین حمایت می کند. او ترکیه را به عقب نشینی وادار کرده و عربستان را خشمگین نموده است. قاسم سلیمانی تلاش می کند تمام منطقه را تحت تاثیر قدرت ایران قرار بدهد.»

قاسم سلیمانی مبارزه خیر علیه شر را هدایت می کند آن هم با دست خالی! که خود را باورمند به ایده عدالت اجتماعی انقلاب اسلامی ایران و صدور این انقلاب به فراسوی مرزهای ایران می داند، [سرلشگر] قاسم سلیمانی سند و سمبل زنده بودن این ایدئولوژی انقلابی در منطقه است.

سرلشگر سلیمانی، چه گوارای ایرانی همچنان صبح برمی خیزد و دنیا را زیر نظر می گیرد و نگاهی به فراسوی مرزهای ایران دارد.

سرلشگرقاسم سلیمانی یک مرد قدرتمند و خودساخته است با صدایی آرام که گویی در حال خواندن رمان گابریل گارسیا مارکز است. همه می دانند که سلیمانی اگر آبرو و اعتبار مستحکمی برای خودش دست و پا کرده به دلیل فرماندهی او در عملیات های کماندویی و شناسایی پشت خطوط دشمن است.

 سرلشگرسلیمانی یک سیاستمدار، یک استراتژیست و نه فقط یک نظامی است؛ او گوش می دهد ولی در عین حال نشان نمی دهد که تایید می کند اما واقعا گوش می دهد و با همه صحبت می کند؛ شیعه ها، کرد ها، سنی ها و حتی اعضای سابق حزب بعث.

 سرلشگرسلیمانی همیشه دسترسی سریع و آسانی به آیت ا...خامنه ای دارد و این عاملی است که می تواند به او نفوذ و تاثیرگذاری ویژه ای بدهد، سوار شدن ژنرال سلیمانی بر دستگاه قدرت ایران از دید ناظران و بازیگران مهم خارجی هم دور نمانده است.

این ژنرال پس از ناآرامی های منطقه ای همیشه با یک نیم لبخند معنادار ظاهر می شد که نوعی تواضع متظاهرانه را به نمایش می گذاشت و به متحدین ایران اطمینان می داد و در عین حال ایرانیان را از نگرانی استقرار یک خلیفه جهادی در نزدیکی مرزهای ایران راحت می کرد./994/ب102/ف

منبع: طنین

ارسال نظرات