۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۱۴۱۳۵

روایت روزنامه الثوره از رفتار منافقانه آمریکا در قبال سوریه

روزنامه الثوره سوریه نوشت: آمریکا براساس منافع خود، گاهی تروریست های تندرو را آموزش می دهد و تجهیز می کند و مواقعی حمایت خود را از آن ها کاهش می دهد.
آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، الثوره در شماره روز پنجشنبه خود افزود: هنگامی که منافع آمریکا ایجاب کند، این کشور گروه های تروریستی تندرو را تحت عنوان مخالفان میانه رو آموزش می دهد و تمام دستگاه رسانه ای و تبلغیاتی خود را برای تبلیغ آزادیخواهی و گسترش دموکراسی بسیج می کند.

هنگامی که منافع آمریکا چیز دیگری باشد، همین رسانه ها وارد میدان می شوند و آن گام ها را به ضرر منافع آمریکا و منطقه و صلح و امنیت جهانی معرفی می کند.

الثوره نوشت: نکته قابل توجه این است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز این بار اعتراف کرده که برنامه محرمانه سازمان اطلاعاتی این کشور در زمینه آموزش و تجهیز مخالفان سوری، خطرناک و ناکارآمد است و این درحالی بوده که دولت پیشین واشنگتن با تغییر اصطلاحات و مفاهیم، دنیا را در این زمینه فریب داد.

روزنامه سوری افزود:البته مسئولان آمریکا درباره هوایی که تنفس می کنند نیز دروغ می گویند، تاکنون از زمان اوباما و ترامپ بارها دولتمردان آمریکایی درباره توقف آموزش و تجهیز گروه های تندرو سخن گفته اند اما هیچ زمانی این برنامه ها متوقف نشده است.

بارها آمریکا پس از شکست این برنامه اعتراف کرده که این نیروهای آموزش دیده که با دقت نیز انتخاب شده بودند، سلاح و تجهیزات خود را به داعش تحویل داده اند.

الثوره نوشت:کاخ سفید چند بار اعلام کرده که این تجربه را تکرار نخواهد کرد اما هربار به این عادت قدیمی و زشت بازمی گردد.

موضوع فقط به حمایت از تروریسم محدود نمی شود بلکه به دیدگاه دولت واشنگتن به بحران سوریه مربوط است، درحالی که دولت های پیشین و کنونی ایالات متحده اعلام می کردند حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه برای مبارزه با تروریسم است، امروز سران حزب جمهوریخواه در مجلس سنا اعلام می کنند که این حضور برخلاف قوانین بین المللی بوده و بدون موافقت دولت سوریه قانونی نیست.

روزنامه سوری ادامه داد:مهم منافع و مصالح آمریکا در هر دوره است و رفتارهای متناقض براساس آن آشکار می شود.

تا دیروز آمریکا با آموزش تروریست ها و حمایت مالی و تسلیحاتی از آن ها نوید صلح و امنیت برای منطقه ما می داد و تروریست ها را رهایی دهنده ملت ها معرفی می کرد و امروز مسئولان آمریکایی می خواهند خود را از حمایت و پشتیبانی تروریست ها تبرئه کنند./994/ب102/ف

ارسال نظرات