۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۱۴۲۹۳
حجت الاسلام مصلحي مطرح کرد؛

محورهای پروژه نفوذ دشمن در نظام اسلامی/ تحريم‌هاي جديد آمريكا، هوشمندانه تر از تحريم هاي قبلي است

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: تصويب تحريم‌هاي جديد آمريكا، بسيار هوشمندانه تر و دقيق تر از تحريم هاي قبلي است.
حجت السلام حيدر مصلحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حيدر مصلحي پنجشنبه شب در دهمين يادواره 165 شهيد سادات كاشان و 90 شهيد محدوده پايگاه شهيد آيت الله غفاري كه در مسجد خالو واقع در خيابان آيت الله طالقاني كاشان برگزار شد، گفت: يكي از ويژگي هاي بزرگ شهدا اين است كه شهدا در محاسبات خود اشتباه نكردند.

وي افزود: اگر ما انسانها در محاسبات خود دچار اشتباه مي‌شويم و نمي توانيم محاسبه دقيق و درستي داشته باشيم  براي اين است كه در محاسبات خود چند روز عمر دنيا را نيز محاسبه مي‌كنيم و اگر رهبر معظم انقلاب بيش از دو سال است از مسأله نفوذ به عنوان يكي از مباحث جدي و كليدي تأكيد دارد، براي اين است كه يكي از برنامه هاي كليدي نفوذ اين است كه جامعه، مردم، مسؤولان و نخبگان را در تصميم گيري خودشان دچار اشتباه ‌كند.

حجت الاسلام مصلحي با تأكيد بر اينكه امروز دشمن در پروژه نفوذ براي اشتباه محاسباتي ما برنامه ريزي كرده است، اظهار داشت: روز گذشته كنگره آمريكا و نمايندگان مجلس آمريكا با اكثريت آرا تحريم هاي جديدي را عليه ايران تصويب كردند كه تحريم‌هاي جديد بسيار هوشمندانه تر و محاسبه شده و دقيق تر از تحريم هاي قبلي است كه تمامي تحريمهاي هسته اي و غير هسته اي را در بر دارد.  

وي يكي از دلايل اصلي اعمال تحريم هاي جديد بر عليه ايران را اشتباه محاسباتي از جانب خود ما دانست و عنوان كرد: با وجود اينكه رهبر معظم انقلاب در فرصتهاي مختلف و در فرمايشات خود بارها هشدار داده بود در مذاكرات مراقب باشيد با دشمن مذاكره مي‌كنيد، اما برخي به فرمايشات ايشان توجهي نداشتند.

وزير اطلاعات دولت دهم استفاده از ‹‹گزينه نظامي روي ميز است›› از سوی دشمن را با هدف تهديد و اشتباه محاسبات جمهوري اسلامي ايران دانست و يادآور شد: دشمن هميشه با مطرح كردن گزينه نظامي روي ميز است، قصد دارد ما را در تصميم‌گيري‌ها در وضعيتي قرار دهد كه تصميم درست نگيريم و دچار اشتباه محاسباتي شويم.

استفاده از گزينه نظامي روي ميز است براي ترسانيدن و اشتباه محاسباتي ما است

به گفته وي، گزينه نظامي روي ميز است تهديدي از سوي دشمن بود تا ما در مذاكرات تصميمي را اتخاذ كنيم كه سايه جنگ را از ايران دوركنيم و در انتخابات اخير نيز مدعي شدند برخي در كشور به دنبال جنگ هستند، اما ما مي خواهيم سايه جنگ را از سر ايران برداريم،  در صورتي كه حتي نتوانستيم جلوي تصويب تحريمهاي جديد و عربده كشي‌هاي ترامپ را بگيريم.

حجت الاسلام مصلحي در ادامه با بيان اينكه دشمن تهديد مي‌كند تا ما را بترساند، گفت: دشمن امروز با نفوذ قصد دارد در چهار محور تغييراتي را به وجود بياورد كه در اولين محور به دنبال تغيير واژه هاي انقلاب است و امروز واژه مستضعف و مستكبر در حال كمرنگ شدن است به طوري كه واژه استكبار در سخنان مسؤولان جايگاهي ندارد اما به جاي آن بارها از واچه قدرت هاي بزرگ استفاده شده است و اين در حالي است كه واژه استكبار داراي يك عقبه قرآني و گفتمان امام و رهبري است.

مي‌خواهند كدخدا درست كنند و بگويند بايد از كدخدا ترسيد

به گفته وي، اگر در سخنان مسؤولان از واژه  استكبار استفاده نمي شود اما به جاي آن از واژه قدرت هاي بزرگ استفاده مي شود،  براي اين است كه مي‌خواهند كدخدا درست كنند و بگويند دنيا كدخدا دارد و بايد از كدخدا ترسيد و هر چه كدخدا گفت بايد انجام داد و هر مسيري را كه تعيين كرد رفت.

وي تغيير در مقدسات را  دومين محورهاي پروژه نفوذ دشمن نام برد و اظهار داشت: امروز دشمن به شدت بر روي مقدسات ما برنامه ريزي كرده است و برخي در داخل كشور نيز نيروي هاي ارزشي را متهم به تندرو بودن مي‌كنند و اين درحالي است كه نيروهاي هاي ارزشي كساني هستند كه براساس قرآن و آموزهاي قرآني و گفتمان امام و گفتمان رهبري عمل مي‌كنند و در مسير ارزشها حركت مي‌كنند.

وزير اطلاعات دولت دهم در ادامه تغيير درنهادها را سومين محورهاي پروژه نفوذ دشمن نام برد و برخوردهاي نامناسب با سپاه را يادآور شد و عنوان كرد: سپاه ضمن حضور سرنوشت ساز در دفاع مقدس و ايثارگري و شهادت، در از بين بردن هر بحراني دركشور نقش داشته است و امام خميني (ره) نيز مي فرياد، سپاه تنها يك نيروي صرف نظامي نيست.

دشمن با هجمه به سپاه قصد تغییر در نهادها را دارد

به گفته وي، اگر امروز اين همه هجمه به طرف سپاه است، براي اين است كه  دشمن قصد تغيير در نهادها را دارد و ذهن مردم را از اينكه سپاه يك مجموعه با قداستي است كه عقبه ارزشي و گفتمان امام را دارد منحرف و نابود كنند.

حجت الاسلام مصلحي همچنين چهارمين محورهاي پروژه نفوذ دشمن را تغيير در شخصيت ها دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، نفوذ حتي در بيت مرجع ديني نيز مي‌آيد و افراد انگليسي مي‌گذارد تا جامعه را در محاسبات خودش دچار اشتباه محاسباتي كند، اما ويژگي شهدا اين بود كه در كارشان هيچ وقت دچار اشتباه محاسباتي نشدند.

وي افزود: شهدا در دوران مقدس به همه چيز پشت پا زدند و اين درحالي است كه خيلي از خواص در پشت پا زدن با دنيا كم آوردند، از اين رو آيت الله بهاالديني مي فرمايد، اگر جوان هايي كه به جبهه مي روند راه صد ساله را يك شبه طي مي‌كنند براي اين است كه ما براي رسيدن به شجاعت 40 سال در جهاد اكبر و مبارزه با نفس هستيم تا پا روي دنيا بگذاريم و به زهد برسيم، اما شهدا يك شبه پا روي دنيا گذاشتند و همه چيز را رها كردند و رفتند.

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: برگزاري يادواره شهدا كار ارزشمندي است به ويژه يادواره شهداي سادات كه طرح نويني است و بايد توسعه داده شود و توسعه يادواره شهدا از تحريف تاريخ جلوگيري مي‌كند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، برخي به دنبال جابجايي شهيد و جلاد هستند، برگزاري يادواره شهدا نيز مانند مجالس روضه خواني و ذكر امام حسين(ع) است كه سبب شد تاريخ امام حسين(ع) و كربلا تحريف نشود./1307/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات