۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۳۳۵
امام جمعه دامغان:

نماز جمعه مستحکم‌ترین دژ دفاع از اسلام است

امام جمعه دامغان نماز جمعه را مستحکم‌ترین دژ دفاع از اسلام دانست و گفت: نماز جمعه مایه یأس دشمن در برهم زدن وحدت ما و سبب نابودی توطئه‌های ریز و درشت کفار و منافقین می‌شود.
امام جمعه دامغان گرامیداشت پنج مرداد در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در آیین گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور که صبح امروز با حضور جمع گسترده‌ای از اعضای ستاد نماز جمعه دامغان در محل اردوگاه شهید صدوقی مجموعه تاریخی چشمه‌علی برگزار شد،‌ لحظه لحظه نماز جمعه را از ذکر و توجه و پیوند دلها با خدای سبحان دانست و اظهار داشت: نماز جمعه اجتماع بزرگ نیکان است و همچون حج سبب آرامش دلهای مسلمین می‌شود.

امام جمعه دامغان اجتماع بزرگ عبادی سیاسی مسلمانان هر هفته در جای جای کشور و دیگر بلاد اسلامی را نمایش بی‌نظیر قدرت اسلام و سبب وحدت، افتخار و عظمت مسلمین عنوان و خاطر نشان کرد: نماز جمعه در هر شهر و منطقه کارکردهای اجتماعی بسیاری دارد و البته میدان دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

وی امام جمعه و نهاد مقدس نماز جمعه را به چشم تیزبین هر منطقه تشبیه کرد که اعضای ستادهای نماز جمعه مژه‌های این چشم بینا هستند و افزود: نماز جمعه مایه یأس دشمن در برهم زدن وحدت ما و سبب نابودی توطئه‌های ریز و درشت کفار و منافقین می‌شود و چون خورشیدی روشنایی بخش اجازه نمی‌دهد در وانفسای مادی گرایی دنیا ارزش‌های مکتب به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی و آیت الله مشکینی و همه راست‌قامتانی که در شکوه نماز جمعه کشور نقش آفرینی کردند، گفت: اشاعه فرهنگ نماز به‌ویژه جمعه و جماعت در آیات و روایات بسیار تأکید شده است و هر یک از ما به‌عنوان خادمان نماز باید از هر مجلس و دلیل و بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم همانا دعوت به نماز سنت اهل بیت(ع) است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به تاریخچه اقامه نماز جمعه از صدر اسلام و البته در ایران عصر صفویه و تعطیلی این فریضه عبادی سیاسی از سوی حکومت منحوس رضاخانی، خاطر نشان کرد: طلعلع دوباره خورشید نماز جمعه در کشورما از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی است.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح فرمان آتش به اختیار از سوی رهبر انقلاب اشاره و تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای پس از طرح نگرانی‌های رهبری در بحث فرهنگ با عناوینی همچون شبیخون، ناتو و ولنگاری فرهنگی اکنون واژه آتش به اختیار را در حوزه کار فرهنگی مطرح نمودند تا همه بدانیم که زنده‌نگه داشتن ارزش‌ها و احکام اسلامی وظیفه یکایک ما به‌ویژه جوانان و فعالان فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه روحانیان و مبلغان، هسته‌های فکری و فرهنگی، جوانان فعال در فضای مجازی می‌توانند بیشترین نقش را در تحقق منویات رهبری در این زمینه داشته باشند، افزود: با تکیه بر دولت و رفتارهای جناحی و سیاستزدگی نمی‌توان رفع دغدغه‌های فرهنگی را انتظار کشید؛ آتش به اختیار رابطه‌ای با بی‌نظمی و بی‌قانونی و توهین ندارد بلکه طلوع حق طلبی در بستر اندیشه انقلابی و تلاش برای جریان دادن حقیقت ناب اسلام در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان به موضوع کینه‌ورزی دشمنان و منافقان با نهاد انقلابی سپاه پاسداران و خدمات بسیار این نهاد در پزشکی، سدسازی، مسکن محرومان، صنایع دفاعی و موشکی و ...نیز پرداخت و اظهار داشت: سپاه از مؤلفه‌های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مایه اقتدار کشور در عرصه‌های بین المللی است و البته دشمنی و تحریم سپاه عجیب نیست زیرا دشمن ضعف ما را می‌خواهد./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات