۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۱۴۵۲۳
آیت الله موسوی اصفهانی:

طلبه همانند انبیای الهی مبلغ دین است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: طلبه ادامه دهنده راه انبیا و علمای ربانی همچون امام راحل(ره) است؛ به همین دلیل طلبه نباید با این تفکر که در اداره ای استخدام شود وارد این راه مقدس شود.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان در مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه زنگنه همدان گفت: کسی وارد حوزه علمیه می شد باید هدف خود را رضایت پروردگار متعال قرار دهد و برای وظیفه الهی فعالیت کند.

وی در ادامه افزود: عده با این هدف که بر سر کارهای دولتی و مدیریت وارد حوزه می شوند، البته این کار از نظر شرع مقدس کار حرامی نیست اما نمی تواند هدف خوبی برای سربازان امام عصر(عج) باشد.

وی ادامه داد: سرباز خوب کسی است که برای وظیفه کار می کند، اگر وظیفه تحصیل بود تحصیل می کند، یا تدریس در حوزه یا دانشگاه بود و یا تبلیغ در روستای محروم فاقد روحانی، سربازان امام عصر(عج) وظیفه شناس و گوش به فرمان هستند.

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: رشته طلبگی با هیچ رشته ای قابل مقایسه نیست و خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید همه مردم نباید کوچ کنند برای یاد گرفتن علوم اسلامی بلکه از هر فرقه یک تفر می رود تا فقیه شود، ورود به حوزه عنایتی است که شامل همه افراد نمی شود.

وی در ادامه افزود: امام صادق(ع) می فرماید عالمی که اهل عمل باشد و به علم خود عمل کند فضیلت او از هفتاد هزار عابد الهی بالا تر است، چه بسا که عالم اهل علم جماعتی را مورد نفع علمی قرار دهد.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: عالم دین علاوه بر خود سازی در صدد ارشاد دیگران است، ما حدود 12 قرن از نعمت حضور امام زمان(عج) محروم هستیم، در این مدت علما عهده دار نگه داری دین، حجاب، نماز، روزه، حج و دیگر مسایل دینی بوده اند و حتی فراتر از این مساله علما حکومت اسلامی ایران را تشکیل داده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: طلبه ادامه دهنده راه انبیا و  علمای ربانی همچون امام راحل(ره) است، طلبه نباید با این تفکر که در اداره ای استخدام شود وارد این راه مقدس شود.

وی در پایان گفت: پذیرش حوزه های علمیه محدود است و افرادی که در این راه قدم می گذارند باید هدف خود را دقیق بررسی کنند، طلبگی برای تحصیل معاش و حقوق روزمره نیست، بلکه این برای شناخت دین الهی در مرحله نخست، عمل به دستورات الهی در مرحله دوم و تبلیغ دین الهی همانند انبیا در مرحله نهایی است./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات