۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۱۴۵۹۰
آیت الله حسینی بوشهری:

ملت ایران ولایتمداری خود را مدیون امام زادگان هستند

امام جمعه قم با بیان اینکه امام زادگان حق حیات بر گردن ما دارند، گفت: ملت ایران ولایتمداری و استکبارستیزی خود را مدیون امامزادگان هستند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) ظهر امروز در آستان مقدس این امام زاده بزرگوار برگزار شد، به تبیین چرایی تکریم و بزرگداشت امامزادگان پرداخت و اظهار داشت: پایه و اساس دین ما بر دو اصل قرآن و عترت بر پا است و امام‌زادگان هم شاخه ای از عترت هستند؛ بنابراین باید تکریم شوند.

امام جمعه شهرستان قم با اشاره به اینکه شعار «حسبنا کتاب الله» که در برهه ای از زمان بر زبان برخی افراد جاری بود، اشتباه است، ابراز داشت:‌ یک عده با سر دادن این شعار سعی داشتند تا عترت را ریشه کن کنند، اما شیعه این را نپذیرفت و به ثقل اکبر(قرآن کریم) و ثقل اصغر(عترت) پایبند ماند.

وی با بیان اینکه امام‌زادگان عضو خانواده عترت هستند، افزود: ما شیعیان احترامی که برای معصومین(ع) می‌گذاریم، همان احترام را برای امام زادگان نیز قائل هستیم، چراکه این بزرگواران از نسل پر خیر و برکتی هستند که خداوند در قرآن کریم به پیامبراکرم(ص) می فرماید «إنا اعطیناک الکوثر؛ ما خیر کثیر را به تو اعطا کردیم»؛ امام زادگان نیز مصداق «خیر کثیر» هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امام زادگان حق حیات بر گردن ما دارند، عنوان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند «شیخ طوسی، شیخ مفید و مرحوم صدوق(ره) اینها معلمان ما هستند و حق تعلیم بر گردن ما دارند، اما چقدر فرق است میان کسی که حق حیات دارد تا کسی که حق تعلیم دارد»؛ امام زادگان با ورود خود به ایران فرهنگ تشیع را برای ما به ارمغان آوردند و ملت ایران ولایتمداری، استکبارستیزی و سایر رفتارهای دینی خود را مدیون این بزرگواران هستند.

امام جمعه شهرستان قم خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «هر بقعه ای از بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود»، سخنی گزاف نیست، زیرا این بقاع مبارکه محل رجوع دلدادگان و استجابت دعاها است.

وی با بیان اینکه آستان امام زادگان آثار فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری دارد، گفت: از جمله آثار فردی این است که فرد به هنگام هجوم مشکلات مادی و معنوی به این بقاع متبرکه پناه آورده و با واسطه قرار دادن این بزرگواران اضطراب خودش را از بین می برد؛ آرامش روح و روان انسان در پرتو حضور در این زیارتگاه ها به دست می آيد.

آیت الله حسینی بوشهری آثار فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه را اینگونه توصیف کرد: از جمله آثار اجتماعی بقاع متبرکه انسجام، اتحاد و همبستگی مردم است؛ هنگامی که مردم در این مکان های مقدس حضور می یابند و به سخنرانی های کارشناسان دینی گوش فرا می دهند، بینش، بصیریت و رشد فرهنگی پیدا خواهند کرد.

امام جمعه شهرستان قم در پایان به ضرورت توسعه عمرانی آستان امام زاده موسی مبرقع(ع) اشاره کرد و بیان داشت: آستان های امام زادگان هرچه توسعه بیشتری پیدا کنند، دل های بیشتری هم جذبشان خواهد شد؛ همه ما باید عزم خود را جزم کنیم تا طرح توسعه عمرانی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) به زودی عملیاتی شود و این بقعه مبارکه به عنوان ضلع سوم زیارتی شهرستان قم شناخته شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، آيین غبارروبی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) توسط آیت الله حسینی بوشهری، حجت‌الاسلام حسینی مقدم و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت پذیرفت، همچنین نماز ظهر عصر هم در همین آستان مقدس به امامت آیت الله حسینی بوشهری اقامه شد.

همچنین نشان فاطمی به آقای رضوی رییس هیأت امنای آستان امام زاده موسی مبرقع(ع) اعطا شد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات