۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۱۴۶۸۵

تأثیر مزاج شناسی در تحکیم روابط زناشویی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تناسب مزاج رمز موفقیت در زندگی زناشویی است، گفت: اگر زن و شوهر بدون توجه به مزاج ازدواج کرده اند بهترین راهکار حل اختلافات نزدیک کردن مزاج است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اخوان، سخنران حرم حضرت معصومه(س) عصر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تناسب مزاج در تشکیل خانواده بسیا مؤثر است، گفت: اگر زن و شوهری با یکدیگر تناسب مزاجی  ندارند و ازدواج کرده اند باید مزاج ها را به یکدیگر نزدیک کرد و به همین دلیل است که در روایت ها حتی بیان شده در انتخاب همسایه به مزاج ها توجه کنید و امام صادق(ع) درباره اینکه چگونه مزاج ها را باهم متعادل کنیم حدیث مفصلی دارند.

وی افزود: بر این اساس بهتر است که افرادی دارای طبع گرم باید یکدیگر ازدواج کرده و سردها با سردها ازدواج کنند؛ زیرا اگر مزاج های متضاد با هم ازدواج کنند در عرصه تأمین احساسی و غریزی دچار مشکل می شوند و برای داوم زندگی تناسب مزاج بسیار مهم تر از تنوع زندگی است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر این سخن امام صادق(ع) که زن موفق، زنی است که بر گرد همسر خود دیوار بکشد، تصریح کرد: منظور از دیوار کشیدن این نیست که زن شوهر خود را مدیریت و کنترل کند بلکه منظور این است که زن تا جایی نیازهای همسر خود را برآورده کند که همسرش نیاز به دیگری نداشته باشد.

حجت الاسلام اخوان با بیان اینکه مزاج به شدت در روحیات و افکار انسان اثر داشته و به عبارت دیگر این مزاج است که شخصیت و الگوهای رفتاری فرد را تعیی می کند، گفت: بنابراین در هنگام ازدواج و خواستگاری باید به سردی و گرمی و رطوبت و تری مزاج فرد مقابل توجه کرد.

وی افزود: زن و مرد کامل کننده یکدیگر هستند و باید بتوانند نیازهای یکدیگر را رفع کرده و با یکدگیر تفاهم و آرامش داشته باشند؛ پس بر این اساس گرم مزاج ها فعال و پر جنب و جوش هستند و سرد مزاج ها کند و کم تحرک بنابراین وقتی یک زن گرم مزاج با یک مرد سرد مزاج ازدواج کنند به طور یقین با یکدیگر دچار مشکل می شوند و 80 درصد از مشکلات و اختلافات در این عدم هماهنگی مزاج است زیرا گرم ها شلخته و پر جنب و جوش هستند و سردها منظم و کند؛ بنابراین باید با مزاج متناسب خود ازدواج کرد و یا مزاج ها را به هم نزدیک کرد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مردان مانند شاخ گوزن هستند، یادآور شد: اگر انسان بخواهد شاخ گوزن را صاف کند می شکند بنابراین رفتار مردها متناسب و برگرفته از مزاجشان است و نمی توان آن را تغییر داد؛ بنابراین به جای تغییر به زور و با زحمات زیاد که در نهایت هم حاصل نمی شود بهتر است زن با مرد هم مزاج خود ازدواج کند تا به این ترتیب در زندگی زناشویی دچار مشکلات زیاد نشوند./968/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات