۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۱۴۷۸۷
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون مطرح کرد؛

آسیب های طلاق عاطفی یا طلاق خاموش بر جامعه

استاد حوزه علمیه قم کاهش امنیت اخلاقی، آسیب زا شدن تربیت فرزند، افزایش فساد جنسی، گسترش نگاه جنسی در جامعه و مشکلات اقتصادی را از جمله مهم ترین پیامدهای طلاق خاموش در جامعه برشمرد.
تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه طلاق در کشور ما در سال های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است، گفت: طلاق دارای انواعی است که طلاق رسمی و طلاق خاموش یا عاطفی دو نوع مهم طلاق به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور ما آمار طلاق خاموش یا طلاق عاطفی بسیار بالاتر از آمار رسمی طلاق است، افزود: در بیشتر جلسات مشاوره و جلسات عمومی زمانی که از زوج ها پرسیده می شود که چه تعداد از آنها حاضر به ادامه زندگی مشترک با توجه به پیامدهای طلاق هستند، تصریح کرد: 50 درصد زوج ها در پاسخ به این سوال بیان می کنند که حاضر به ادامه زندگی نیستند هر چند که به دلیل پیامدهای  طلاق حاضر به طلاق گرفتن نیستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه ریشه طلاق های عاطفی و حتی طلاق های رسمی در انتخاب نامناسب همسر است، تصریح کرد: باید انتخاب مناسب بر مبنای عقلانیت و دین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان اینکه طلاق خاموش دارای یک سری مشخصاتی است، ادامه داد: قهر یکی از مهم ترین علائم طلاق های عاطفی است و این قهرها در ابتدا کوتاه بوده ولی به مرور زمان تبدیل به قهر طولانی مدت می شود که این خود از مشخصات طلاق عاطفی است.

وی دعوا کردن و ضرب و شتم را از دیگر مصادیق طلاق عاطفی یا خاموش عنوان کرد و افزود: کم حرف زدن زن و شوهر یا اصلا حرف نزدن و شهامت عدم بیان مشکلات به یکدیگر به علت پایین بودن آستانه تحمل طرف مقابل از دیگر نشانه های طلاق عاطفی است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه زن و شوهر باید بتوانند به آسانی مشکلات زندگی زناشویی خود را با یکدیگر در میان بگذارند، تصریح کرد: زن و شوهر باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و برای یکدیگر سنگ صبور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون اظهار کرد: عدم آرامش در کنار یکدیگر نیز ازدیگر نشانه های طلاق عاطفی است و همچنین ممکن است کار به جایی برسد که زن و شوهر از یکدیگر سوء استفاده ابزاری کرده و فراتر از این موضوع به همسر خود نگرشی ندارند و نگاه صرف جنسی  یا نگاه صرفا مالی به یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: ویژگی هایی که بیان شد، معیارهای طلاق خاموش هستند و طلاق خاموش نیز برای جامعه نیز پیامدهای جبران ناپذیری را به دبنال دارد.

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه با افزایش آمار طلاق در یک جامعه اعم از خاموش و رسمی، تربیت آسیب پذیر می شود، گفت: علت این موضوع این  است که یک والد به تنهایی نمی تواند فرزند خود را به درستی تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون جنسی شدن نگاه در جامعه و فرو ریختن  پشتوانه های اخلاقی را از دیگر پیامدهای طلاق عنوان کرد و افزود: این موضوع خود سبب گسترش فساد و کاهش امنیت اخلاقی و انحراف در جامعه می شود که متأسفانه جامعه ما به شدت با این آسیب ها روبه رو است.

وی افزایش سن ازدواج را از دیگر آسیب های  طلاق برشمرد و اظهار داشت: دیدن مشکلات دیگران و نگرانی از بروز مشکلات و ندیدن خانواده های موفق سبب می شود سن ازدواج به تأخیر افتاده و از نظر اقتصادی جامعه دچار مشکل شود؛ زیرا بازار کار با عدم آرامش و کار مفید و افزایش متقاضی روبه رو می شود/968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات