۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۱۴۸۱۲
سخنی با آقای رشیدپور و رسانه ملی؛

نسخه اشتباهی رسانه ملی در ترویج آرامش

آقای رشیدپور شما که در رسانه ملی، نسبت به این پدیده، عکس العمل مثبت نشان دادید، خوشحال می شویم تا مقداری از حال فعلی خودتان بگویید. آیا آن آرامشی که جناب آقای حسین الماسیان گفتند، هنوز هم برای شما باقی است.
رسانه ملی هیپنوتیزم، آرامش، رشیدپور

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، قصه آرامش، قصه‌ای‌ست که از روزی که حضرت آدم (علیه السلام) بر روی زمین آمد، لالایی گوش بچه ها بوده و هست. یکی از نیازهای جدی بشر، آرامش روحی و روانی اوست. هر انسانی در تنگاتنگ سختی های زندگی، نیازمند ساعاتی است که در خلوت خودش آرامشی حقیقی را دریابد. از این روی هیچ لحظه ای نیست مگر اینکه انسان ها را در حال جستجوی آرامش می بینیم.

طبیعی است که ادیان آسمانی و مکاتب بشری، پیرو سیستم های نگرشی و رفتاری که برای انسان ها ارائه می کنند، مفهوم آرامش را نیز در سیستم های خود لحاظ می کنند.

در عصر حاضر هیپنوتیزم یکی از راهکارهای دستیابی به آرامش معرفی می شود. اما سؤال اینجاست که آیا هیپنوتیزم الگوی مناسبی برای دریافت آرامش است؟! آیا انسانی که با یک سری عملیات های فیزیکی به یک تمرکز قابل توجهی رسیده است، به آرامش نیز خواهد رسید؟!

در هیاهوی جنگ نرم، یکی از ترکش های مهم فرهنگی، آرامش های کاذب و مقطعی است که به جامعه تزریق می شود. تکثُّر آرامش های کاذب، منجر به انتخاب های غلط، برای رسیدن به آرامش حقیقی است.

هیپنوتیزم در حقیقت یک نوع آرامش لحظه ایست که شخص را از واقعیت های پیرامونی خود دور می کند. ما نمی توانیم نیروی فوق العاده اراده انسانی را منکر شویم، اما سخن این است که هیچ دانشمندانی هیپنوتیزم را به عنوان یک راهکار علمی برای دستیابی به آرامش دائمی مطرح نکرده است.

جالب اینجاست که در رسانه ملی، شبکه سوم سیما در برنامه زنده حالا خورشید، عملیات هیپنوتیزم را به عنوان یک حرکت آرامش بخش معرفی کرده اند؛ سؤال ما از آقای رشیدپور این است که شما به آرامش حقیقی دست پیدا کردید یا چند لحظه ای را از واقعیت خود دور شدید و فقط همین؟

آقای رشیدپور شما که در رسانه ملی، نسبت به این پدیده، عکس العمل مثبت نشان دادید، خوشحال می شویم تا مقداری از حال فعلی خودتان نیز برایمان بگویید. آیا آن آرامشی که جناب آقای حسین الماسیان گفتند، هنوز هم برای شما باقی است؟! آیا آن آرامش در سختی های زندگی به کمک شما می آید؟!

در پاسخ لازم است سخن خداوند را در سوره مبارکه رعد، آیه 28 بازگو نمایم که « الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» « آنان که ایمان آورده اند و دلهای‌شان به یاد خدا آرامش می یابد آگاه باشید که دلها فقط به یاد خدا آرامش می یابد»

اشتباه نشود شاید هیپنوتیزم برای درمان برخی بیماری ها کمک شایانی بکند که البته ما باید برخورد منطقی با آن داشته باشیم؛ اما قطعا به عنوان راهکاری برای رسیدن به آرامش مطلوب و ایده آل نخواهد بود؛ پس نه ما و نه رسانه ملی؛ راه را اشتباه نرویم، برنامه هایی از این دست بی شک نشان دادن راه اشتباهی به مخاطب و نسخه پیچیدن برای کسانی است که آرامش بلندمدت، گمشده آنها است نه این گونه تجویزهای گذرا!/۹۰۱/پ۲۰۰/س

حجت الاسلام بهروز دلاور، پژوهشگر دینی

 

ارسال نظرات