۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۱۴۹۱۷
همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

پذیرش بیش از ۳۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

حمدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پذیرش ۳۱۳ طلبه جدیدالورود در مدارس علمیه خواهران، گفت: به لطف الهی در حال حاضر ۸ مدرسه علمیه سطح ۲ و یک مرکز تخصصی با هزار و ۴ طلبه خواهر در استان فعال هستند.
حجت الاسلام یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست با نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به اینکه این مدیریت استانی در سال 91 تأسیس شده است، افزود: مدیریت استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با 4 مدرسه و 195 طلبه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در بدو تأسیس مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان، 255 نفر فارغ التحصیل وجود داشت، اظهار کرد: به لطف الهی در حال حاضر 8 مدرسه علمیه سطح 2 و یک مرکز تخصصی با هزار و 4 طلبه خواهر در این استان فعال هستند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به رشد دو برابری تعداد فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران این استان از بدو تأسیس مدیریت استانی تاکنون، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 524 طلبه فارغ التحصیل در این استان ساماندهی شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پذیرش سالانه مدارس علمیه خواهران این استان به 313 نفر رسیده است، ابراز کرد: این در حالی است که در سال 91 پذیرش طلاب در مدارس علمیه 143 نفر بوده که نشان می دهد در این سالها رشد سه برابری داشته است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در توسعه مدارس علمیه استان آمادگی کامل وجود دارد، ابراز کرد: قابلیت تأسیس مدارس سطح عالی در سه شهرستان دیگر این استان از جمله فارسان، بروجن و لردگان وجود دارد؛ برای راه اندازی سطح 4 در مرکز استان نیز همه زیرساختها فراهم است که می طلبد در این زمینه مرکز همکاری لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان 17 فارغ التحصیل سطح سه وجود دارد، گفت: اگر مشکل استاد راهنما برای ارائه پایان نامه طلاب سطح سه در استان حل شود، آمار فارغ التحصیلان به 30 نفر هم خواهد رسید.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه مقدمات راه اندازی مدارس عمومی در دو شهرستان اردل و سامان نیز صورت گرفته است، افزود: همچنین در 5 بخش از شهرستانهای این استان نیز آمادگی راه اندازی مدارس تابعه وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز دانش آموختگان در این مدیریت اظهار کرد: تاکنون 20 مهدکودک و پیش دبستانی در این مرکز راه اندازی شده است که آمادگی افزایش آنها تا 100 مرکز نیز در این استان وجود دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به وضعیت ساختمانهای مدارس علمیه این استان نیز گفت: ساختمانهای مدارس علمیه فارسان، بروجن و لردگان در وضعیت خوبی به سر می برند؛ برای سایر مدارس نیز یا زمین تملک شده است یا مقدمات تملک زمین برای احداث مدارس مراحل پایانی را طی می کند.

وی در پایان با اشاره به نقش هیأت امناء مدارس علمیه استان در امور مالی و پشتیبانی ابراز کرد: از آنجایی که این استان جزء استانهای محروم کشور است و خیران توانمندی ندارد، نقش هیأت امنا در امور مالی کم رنگ است اما این دلیل نمی شود که از پشیبانی های فکری و معنوی آنها غافل شویم./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات