۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۱۴۹۶۳
حجت الاسلام حسینی قمی:

تربیت فرزندان در گرو اصلاح جامعه است

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان، گفت: اصلاح و تربیت فرزندان در گرو اصلاح جامعه است.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه یکشنبه، 8 مردادماه، در ادامه سلسله نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه در زمان قدیم صله رحم بسیار انجام می‌گرفت، اظهار کرد: برخی اوقات فرزندان ما از مهمانی رفتن بسیار ناراحت می ‌شوند و تا زمانی که صله رحم قطع نشده است، نباید فرزندانمان را مجبور کنیم بلکه برای تشویق فرزندان برای این امر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان تصریح کرد: تنها پدر و مادر در تربیت جوانان تأثیرگذار نیستند بلکه یک مجموعه در تربیت انسان دخالت دارند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه برخی افراد در جامعه  از تقوا و ایمان بالایی برخوردار هستند اما فرزندانشان متأسفانه اینگونه نیستند، خاطرنشان کرد: فرزندان ما از عوامل بیرون از خانواده مثل جامعه، مدرسه، دانشگاه، فضای مجازی و رسانه ملی تأثیر می ‌پذیرند.

حجت الاسلام حسینی قمی با تأکید بر اینکه امروزه فرزندان بیشتر از پدر و مادر از رسانه و فضای مجازی تأثیر می‌ پذیرند، گفت: اصلاح و تربیت فرزندان در گرو اصلاح جامعه است؛ تا جامعه ایمانی نباشد، نمی توانیم فرزندانی صالح تربیت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متأسفانه ارتباط بین محرم و نامحرم در رسانه‌ ملی و فضای مجازی از بین رفته اس، افزود: امام علی(ع) می ‌فرماید که در زمان ازدواج نباید یک همسر برای خود انتخاب کنید بلکه مادری برای فرزندان برگزینید و این نکته ای اساسی است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه ایجاد زمینه مناسب برای رشد و پویایی یکی از نیازهای به حق فرزندان است، تصریح کرد: فرزندان امانتی در دست ما هستند که باید قدر آن را بدانیم و در جهت تربیت هر چه بیشتر این امانات تلاش کنیم.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه این باور غلطی است که بگویم با دعا کردن می ‌توان فرزند خوب داشت، اظهار کرد: تربیت تنها به پدر و مادر باز نمی‌ گردد اما زمینه ایجاد تربیت خوب به این دو فرد بستگی دارد؛ به یقین فرزند خوب، متدین و اخلاقی داشتن مسیر دارد که باید این زمینه را مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با اهل بیت(ع) موجب تحول در جوانان می ‌شود، خاطرنشان کرد: ماهواره‌ ها بلای جان برخی خانواده ها شده است که باید به فرزندان رحم کنیم و پای ماهواره را به خانه‌ هایمان باز نکنیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی دشمن شناسی را یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه بیان کرد و ادامه داد: بدانیم هزینه شبکه ماهواه ای بسیار زیاد است اما دشمن در این راه هزینه میلیاردی می کند تا از این طریق به بنیان خانواده ضربه بزند.

وی در پایان با اشاره به اینکه وقتی دشمن داروی بیماران را تحریم می ‌کند و به بیمار سرطانی رحم نمی ‌کند چطور به ما رحم کرده و برای فرهنگ ما میلیاردی هزینه می‌ کند، گفت: دشمن با ماهواره و فضای مجازی به دنبال از بین بردن اعتقادات جامعه اسلامی است./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات