۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۱۵۰۸۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

ولایت‌پذیری و ولایتمداری مهم‌ترین عامل انسجام شیعیان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت‌پذیری و ولایتمداری از ویژگی‌های حرکت کاروان امام رضا(ع) است، گفت: اکنون هم ولایت‌پذیری و ولایت مداری عامل انسجام شیعیان و ملت‌های مسلمان است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در دیدار کاروان خدام حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی در بجنورد، با قدردانی از حضور خدام رضوی در خراسان شمالی، اظهار داشت: مجاورت با حریم ملکوتی ثامن‌الائمه امام رضا(ع) برکت معنوی و الهی برای خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اینکه ولایت‌پذیری و ولایت مداری از ویژگی‌های حرکت کاروان امام رضا(ع) است، افزود: سفر امام رضا(ع) به ایران و استقرار ایشان در خراسان در جایگاه ولایت‌عهدی هرچند که با اصرار مأمون خلیفه وقت عباسی صورت گرفت؛ اما به دلیل روشنگری از جایگاه والایی برخوردار است.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: حرکت امام رضا(ع) در عمل آثار و پیامدهای درخشانی به همراه داشت و به نقطه عطفی در تاریخ ایران تبدیل شد.

به گفته عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری ولایت‌پذیری و ولایت مداری یکی از آثار سفر امام رضا(ع) به خراسان است که نباید مورد غفلت و بی‌توجهی مسلمانان قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید با درک ارزش و اهمیت هجرت تاریخی و تاریخ‌ساز امام رضا(ع) قدر این موهبت الهی را دانسته و با اعمال و رفتار خود در راستای ولایت‌پذیری و ولایت مداری حرکت کنیم و جزء مدعیان ولایت مدار نباشیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه رستگاری و سعادت ابدی جز در سایه ولایت‌پذیری و ولایت مداری میسر نمی‌شود، تصریح کرد: شیعیان وامدار امام رضا(ع) و حرکت تاریخی این بزرگوار هستند و انشاء الله همیشه جزء شیعیان ولایت‌پذیر و ولایت مدار بوده و از دایره ایمان خارج نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به خدام رضوی، تصریح کرد: توفیق خدمت‌گزاری در مکتب اهل بیت(ع) زمینه‌ساز ترویج و اشاعه همه خوبی‌ها در جامعه بوده و موهبت کم‌نظیری است که نصیب هر کس نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید قدردان این نعمت الهی بوده و با خدمت صادقانه در این زمینه کوشا باشید.

حجت‌الاسلام مقداد مولایی، نماینده کاروان زیر سایه خورشید و خدام حاضر در استان خراسان شمالی هم در ادامه این دیدار گزارشی از عملکرد این طرح ارائه کرد.

وی با بیان اینکه امسال دهمین سال برگزاری طرح زیر سایه خورشید است، اظهار داشت: امسال خدام رضوی در 31 استان و 34 کشور حامل پیام متبرک رضوی می‌شوند و در حال حاضر این امر در کشور به جریانی ارزشمند و اثرگذار تبدیل شده است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات