۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۱۰۷
در آستانه مراسم تنفیذ ریاست جمهوری منتشر شد؛

ویژه نامه تنفیذ در پایگاه فقه حکومتی وسائل

پایگاه فقه حکومتی وسائل در آستانه مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اقدام به انتشار ویژه نامه ای با نام«تنفیذ» کرد.
وسائل وسائل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه«تنفیذ» به مناسبت مراسم تنفیذ ریاست جمهوری از سوی پایگاه فقه حکومتی وسائل منتشر شد.

برپایه این گزارش، این ویژه نامه در قالب سلسله گفت‌و‌گوهایی با اساتید و شخصیت های برجسته حوزوی به بررسی مبانی فقهی و حقوقی تنفیذ ریاست جمهوری پرداخته است.

گفت‌‌و‌گو با آیت الله سید هاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله روح الله قرهی از اساتید و علمای شاخص استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر پژوهشگاه فقه نظام، حجج اسلام عبدالکریم بهجت پور عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، عباس رفعتی مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی، سید سجاد ایزدهی مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و مصاحبه با شخصیت های دیگر بخشی از این ویژه نامه را شامل می شود.

تنفیذ حکم ریاست جمهوری پیش از مراسم تحلیف حکم ریاست جمهوری طبق بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، پس از انتخاب مردم از جمله وظایف و اختیارات ولی فقیه است و هرگز جنبه تشریفاتی و صوری ندارد و تا زمانی که ولایت فقیه حکم رییس‌ جمهور منتخب را تنفیذ نکند، وی ریاستی بر قوه مجریه ندارد و هر گونه دخل و تصرفی در امور کشور بدون تنفیذ رهبری فاقد مشروعیت است.

گفتنی است، مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح پنجشنبه-۱۲ مرداد ۹۶ با حضور مقامات کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تحلیف رییس جمهور روز شنبه چهاردهم مردادماه در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

علاقه‌مندان می توانند این ویژه نامه را از پایگاه فقه حکومتی وسائل به نشانی اینترنتی: http://vasael.ir مشاهده کنند./ت۳۰۳

ارسال نظرات