۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۱۵۱۳۳
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

حج نمایش قدرت و وحدت مسلمانان در جهان است

حجت الاسلام تمرخانی گفت: مراسم با شکوه و عظیم حج هر سال نمایش و مانور بزرگ قدرت مسلمان در جهان بوده و حضور میلیونی مسلمانان در سرزمین وحی نشانه صلابت و قدرت دین مقدس اسلام است.
بیت الله الحرام مسجدالحرام مکه حج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام، ظهر امروز در مسجد علی بن ابی طالب(ع) ایلام اظهار داشت: مراسم با شکوه و عظیم حج هر سال نمایش و مانور بزرگ قدرت مسلمان در جهان است.

وی افزود: حضور میلیونی مسلمانان در سرزمین وحی نشانه صلابت و قدرت دین مقدس اسلام است که پیروان خود را به توحید و دوری از شرک فرا می خواند.

حجت الاسلام تمرخانی خاطرنشان کرد: هر یک از مناسک حج و همه مکان های مقدس آن به تنهایی شعار دشمن شکن و توحیدی است و وحدت مسلمانان هر چه بیشتر در مراسم حج نمایان می شود، مانند احرام بستن حاجیان در لباس سفید و متحد الشکل، طواف منظم آنها گرد خانه خدا، سعی صفا و مروه، وقوف روزانه در عرفات، وقوف شبانه در مشعر، رمی جمره، قربانی، تراشیدن سر و بیتوته در منا همه نشانی از بندگی خدا و شعاری از شعائر الهی است که خیر و برکت در آن نهفته است.

معاون تهذیب حوزه استان ایلام تصریح کرد: مراسم با شکوه حج یکی از عبادات همه مسلمین جهان است که به قصد تقرب به درگاه خدای لا شریک له انجام می شود و حج زمینه خودسازی را برای انسان فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه تمام مناسک حج باید به قصد قربت و رضای خدا خالی از ریا انجام شود، گفت: وقتی عبادتی را خالصانه انجام دهیم روح انسان پالایش شده و بزرگ و ترقی پیدا می کند و بیش از پیش به خدای خود نزدیک می شویم.

حجت الاسلام تمرخانی تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی اصیل و حاجیان صادق حج از زیارت رهبران  معصوم جدا نبوده و باید بیعت با امام زمان خود را داشته و شناختی به اندازه خود از معصوم و ولی عصر خود داشته باشد زیرا که امام صادق(ع) می فرمایند؛ هرگاه یکی از شما حج را به جا بیاورد باید آن را به زیارت ما اهل بیت تمام نماید زیرا زیارت ما تکمیل کننده حج است.

وی ادامه داد: زیارت مشاهد مشرفه پیامبر و امامان مایه تکمیل حج است باید توجه داشت زیارت آن بزرگواران در حال حیاتشان و اطاعت و فرمانبرداری از آنان نزد خداوند بسیار ارزشمند تر خواهد بود.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان گفت: بنابراین برگزاری مراسم با شکوه حج باید با رهبری امامی لایق و شایسته صورت پذیرد و پیوند حج و ولایت امری ضروری است و به امید اینکه حاجیان جهان اسلام با شناخت و معرفتی کامل به برپایی حج ابراهیمی توفیق یابند./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات