۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۱۵۱۶۲
عضو شورای مرکزی حزب الله:

تروریست ها ابزار برخی کشورهای غربی و عربی هستند

عضو شورای مرکزی حزب الله، تروریست ها را ابزار برخی کشورهای عربی و غربی توصیف کرد.
شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسم تکریم علامه سید جواد مرتضی که از سوی جمعیت احیای میراث علمایی امام صادق(ع) در منطقه عیتا الجبل برگزار شد، گفت: اگر رهبران جبهه النصره شرایط معقول گفت وگو را می پذیرفتند هیچ جنگی در عرسال رخ نمی داد.

وی افزود: اراده الهی بر این استوار بود که تعدادی از آنان کشته شده تا بازماندگان ذلیلانه از عرسال خارج و اسیران ما عزیزانه آزاد و پیکر شهدا نیز بازپس گرفته شوند.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که جنگ عرسال درس بزرگی برای رژیم صهیونیستی و کسانی بود که می خواستند به لبنان حمله کنند.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه صهیونیست ها را از انتقام دور می کند، فقدان طرفدارن و دعوت کننده به جنگ نبود چرا که بسیاری از دولت های عربی و غربی خواستار حمله به مقاومت لبنان هستند اما رژیم به دلیل هراس از مقاومت اسلامی و عکس العمل آن نسبت به هرگونه حمله از این اقدام خودداری می ورزد.

شیخ حسن بغدادی با اشاره به اینکه مقاومت همانند صاعقه بر دشمنان فرود می آید، ادامه داد: جنگ 33 روزه پایگاه سرنوشت سازی در تاریخ مقاومت به شمار می آید و هم اکنون نیز جنگ عرسال این پایگاه را تکرار کرد چرا که از پایگاه های بزرگ در حیات مقاومت بود.

وی گفت: مسؤولان لبنانی باید قدر جانفشانی های مقاومت که تعدادی از آنان شهید و مجروح شدند را بدانند و مسؤولیت ملی خود را به خوبی ایفا کنند. جنگ عرسال نشان داد که تروریست های تکفیری هیچ خاستگاهی ندارند.

عضو ارشد مقاومت اسلامی خاطرنشان ساخت: همگان به خوبی می دانند که تروریست ها ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدور برخی کشورهای عربی به شمار آمده تا مصالح آنان را تامین کنند. دولت و ملت های لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، یمن و ایران در رأس نیزه جنگ با پروژه صهیونیستی و حمایت از مصالح مسلمانان محسوب می شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات