۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۱۵۲۱۷
رییس جمهوری ونزوئلا:

افتخار می کنم از سوی آمریکا تحریم شده ام

رییس جمهوری ونزوئلا خطاب به رییس جمهوری آمریکا بعد از وضع تحریم هایی علیه وی و دیگر مقامات ونزوئلا گفت: آقای دونالد ترامپ! افتخار می کنم تحریم شده ام.
ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا، وی از خود و جایگاهش در برابر این اقدام واشنگتن دفاع کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته رییس جمهوری ونزوئلا را به لیست افراد تحریم شده از سوی دفتر کنترل سرمایه های خارجی این وزارتخانه افزود.

رییس جمهوری ونزوئلا طی سخنرانی در جمع حامیانش خاطرنشان کرد: هر تحریمی دوست دارید، اعمال کنید اما من رهبر مردم آزاد هستم.

مادورو در ادامه از این تحریم ها به عنوان 'حمله امپریالیستی' علیه مجلس موسسان ملی ونزوئلا یاد کرد وافزود: چرا آنها مرا تحریم کردند؟چون من خواستار برگزاری انتخابات دمکراتیک شدم تا مردم بتوانند آزادانه برای تشکیل مجلس موسسان رای بدهند. آقای ترامپ احساس غرور می کنم، تحریم شده ام.

رییس جمهوری ونزوئلا ابراز اطمینان کرد که فشارها از سوی آمریکا روند تشکیل مجلس موسسان را منحرف نمی کند.

وی گفت: ونزوئلا ساکت نخواهد شد. هیچ کس و هیچ چیز مانع از فعالیت مجلس موسسان نخواهد شد.

براساس اعلام مقامات رسمی ونزوئلا، بیش از هشت میلیون نفر( بیش از 41 درصد) در انتخابات مجلس موسسان این کشور با هدف بازنویسی قانون اساسی شرکت کردند.

مادورو در ادامه عنوان کرد که مشارکت بالای مردم در این انتخابات نشانه این است که مردم ونزوئلا متعهد به برقراری صلح هستند و مجلس موسسان را به عنوان راه حلی برای بحران سیاسی فعلی می بینند./994/ب102/ف

منبع: ایرنا
 

ارسال نظرات