۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۱۵۲۲۹

معرفت رمز اثرگذاری زیارت اهل بیت

مدیر مدرسه علوی قم، معرفت را رمز اثرگذاری زیارت اهل بیت(ع) دانست و بر تلاش حوزه علمیه در تعمیق معرفت به اهل بیت(ع) تأکید کرد.
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حجت الاسلام مهدی اقبالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام رضا(ع) عنوان کرد: زیارت آن حضرت برکات و اثرات زیادی بر زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد و یکی از مهم‌ترین راه های تقرب به درگاه الهی است.

وی افزود: این زیارت و حضور در پیشگاه امام رضا(ع) سبب می شود تا انسان از طریق این وجود نورانی حوائج دنیوی و اخروی خود را طلب کرده و به سبب اتصال به واسطه فیض الهی، این حوائج برآورده شود.

مدیر مدرسه علوی قم، زیارت همراه با معرفت را رمز اثرگذاری آن دانست و خاطرنشان کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران سبب افتخار ما ایرانیان است و علاقه‌مندان و شیفتگان بسیار زیادی از سراسر جهان برای زیارت آن حضرت به مشهد مقدس سفر می کنند و باید تلاش شود تا معرفت نسبت به آن حضرت در میان زائران حرم رضوی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این عشق و علاقه و محبت برخاسته از پاکی و اخلاص وجودی انسان ها اگر با معرفت گره بخورد می تواند اثرات بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد و سبب رشد و تعالی معنوی انسان و ساخته شدن جامعه بر اساس سبک زندگی آن حضرت شود.

حجت الاسلام ااقبالی تأکید کرد: مسؤولان فرهنگی باید تلاش کنند تا زائری که با عشق و علاقه وارد حرم می شود از طریق فعالیت های فرهنگی و معرفتی صورت گرفته در حرم، با معرفت از حرم خارج شود و بعد از زیارت بداند که چه مسؤولیتی در ترویج و به کار بستن معارف اهل بیت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی برعهده دارد.

مدیر مدرسه علوی قم ادامه داد: اگر این فرهنگ سازی و کسب معرفت به خوبی صورت بگیرد، تحول مناسبی در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه به وجود می آید که نتیجه آن شکل گیری جامعه اسلامی برمبنای سبک زندگی دینی است.

وی ابراز کرد: در کنار مسؤولان حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه نیز باید با تمام توان تلاش کند تا با ایجاد ارتباط با مردم در این زمینه، در کنار حب و دوستی و ارادت به اهل بیت(ع)، معرفت به اهل بیت را نیز ترویج و نهادینه کند و در کنار عشق به این انوار مقدس، عمل به دستورات و فرمایشات آنها نیز در جامعه وجود داشته باشد.

حجت الاسلام اقبالی در پایان خاطرنشان کرد: باید کار تبلیغی گسترده ای در این زمینه صورت بگیرد تا مردم با فهم و درک صحیح از سبک زندگی اهل بیت(ع)، در بازار، ادارات، زندگی خانوادگی، زندگی اجتماعی، زندگی شهری و تمام حوزه های اجتماعی برمبنای اخلاق، رفتار، کردار، منش، روش و سیره امام رضا(ع) و دیگر اهل بیت(ع) رفتار کنند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات