۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۱۵۴۴۱
معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه برازجان:

بقاع متبرکه اهل بیت فرصت بزرگ فرهنگی است

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه برازجان گفت: حرم اهل بیت و بقاع متبرکه در ایران از یک نگاه عالمانه همراه با عمل به یک فرصت عظیم فرهنگی بالقوه اشاره دارد.


بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مریم محمدی شامگاه سه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران برازجان در خصوص مهندسی فرهنگی بقاع متبرکه گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شاخص های برنامه ریزی فرهنگی می توان به اهمیت موضوع به عنوان یک ساختار منسجم و هدفمند در نظر گرفت، همانطور که حرم اهل بیت در ایران از یک نگاه عالمانه همراه با عمل به یک فرصت عظیم فرهنگی بالقوه اشاره دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان اقدامات فرهنگی چهار آستان از جمله قدس رضوی، حضرت معصومه(س)، احمدبن موسی(ع) و عبدالعظیم حسنی(ع) را از اثرگذارترین اماکن فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که تشکیل یک اتاق فکر راهبردی مشترک و تدوین یک برنامه کلان فرهنگی با تقسیم وظایف به اختیارات و توان فرهنگی هریک از نهادهای مذکور می تواند موتور محرک عظیمی در عرصه فرهنگی باشد و سایر بخشها را با خود همراه کند.

وی با اشاره به همکاری حوزه های علمیه با هریک از نهادها، عنوان کرد: برگزاری خیمه های معرفت در آستان قدس رضوی و طرح های تبلیغی آرامش بهاری در بقاع متبرکه سراسر کشور مصادیق موفق همیاری سفیران دینی می باشد که با توجه به داشته های تبلیغی خود به اثرگذاری فرهنگی می پردازند.

محمدی انتظار فرهنگی از چهار آستان و تولیت مستقل را اینگونه بیان کرد: هر یک آستان ها با یک تقسیم ملی و با کمک استانهای همجوار به عنوان معین فرهنگی و با یک برنامه مدون سکان هدایت فرهنگی را به دست گیرند، هدایتی که همکاری نهادهایی همچون حوزه های علمیه خواهران و برادران، ائمه جمعه و جماعات، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پتانسیل عظیم پایگاه مقاومت بسیج، هیئات مذهبی، نخبگان دانشجویی  که اثرگذاران عرصه رسانه به ویژه فضای مجازی، معاونت های تربیتی مدارس و ادارات آموزش و پرورش را می بایست با خود همراه داشته باشند تا بتوانند هدایت صحیح فرهنگی را با اثرگذاری حداکثری قشرهای مختلف همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی(ع) و آستان حضرت معصومه (س) که توجه بین المللی به این دو مکان مقدس می باشد با فعال کردن اقدامات خلاقانه در زمینه جذب مخاطبان از سایر کشورهای جهان به سرمایه عظیم فرهنگی مذهبی است و به عنوان یکی از سرپل های انقلاب اسلامی در زمینه صدور آرمان های انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب به ایفای نقش بپردازند.

معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان با اشاره به ابزارهای در دست دشمن متخاصم نسبت به کشورهای اسلامی گفت: دشمنان در عرصه فرهنگی به دنبال تبدیل کشورهای اسلامی به تجربه های اندلس است که یکی از آنها استفاده بیشتر از فضای مجازی بویژه اپلیکشن تلگرام می باشد که در ایران به عنوان پرمخاطب ترین اپلیکیشن معرفی شده و این بزرگترین آسیبی است که جامعه اسلامی را در سطح کلان از جمله گسستگی بنیان خانواده مورد هجوم قرار داده است.

محمدی طرح هایی جهت تبیین موضوع ارائه کرد و گفت: فعال سازی گروه ها با برنامه های جذاب فرهنگی در فضای مجازی و استفاده از پتانسیل خادمین افتخاری و ظرفیت های موجود در این باب جهت تعمق معنویت مستمر و مداوم جهت اعضای خانواده در ایام سال بویژه مناسبتها از جمله طرح هایی می باشد که می توان استفاده کرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت اربعین حسینی به عنوان یکی از گلوگاه های تعمق معنویت در قالب موکب های خدماتی و استفاده از جوانان بویژه قشر طلبه و دانشجو در افزایش اثرگذاری و عمق بخشی اقدامات موثر فرهنگی در سطح جامعه می باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان بیان کرد: حذف برداشت های غلط ذهنی قشر خاکستری اجتماع با مجموعه های فرهنگی مذهبی، تعامل فرهنگی نهادهای مذهبی فرهنگی و تشکیل جلسات آسیب شناسی مشترک و ایجاد قرارگاه فرهنگی جهت رسیدن به نقطه مطلوب استفاده کرد.

محمدی اظهار کرد: یکپارچگی اقدامات فرهنگی در سطح جامعه با هدف جذب حداکثری از تمامی طبقات اجتماعی موجود در جامعه اسلامی از جمله مواردی است که در پیشبرد اهداف فرهنگی باید توجه کرد./۸۴۶/پ203/ب1

ارسال نظرات