۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۱۵۴۷۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

مردم خراسان شمالی ۱۰ میلیارد تومان به عمران حرم امامزادگان کمک کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از کمک ۱۰ میلیارد تومانی مردم این استان برای عمران حرم امام زادگان استان خبر داد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست تکریم بقاع متبرکه، با اشاره به کمک 10 میلیارد تومانی مردم استان به امام زادگان استان، اظهار داشت: مردم خراسان شمالی بارها با حمایت‌های خود عشق و ارادت قلبی خود را نسبت به امام زادگان استان نشان داده‌اند.

وی افزود: با اینکه این کمک‌ها صرف نگهداری و امور عمرانی امام زادگان می‌شود؛ اما بودجه‌ای هم از محل اعتبارات دولتی برای نگهداری و امور عمرانی امام زادگان در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: در سال 95 از محل اعتبارات دولتی 755 میلیون تومان برای انجام امور عمرانی به امام زادگان استان اختصاص یافت تا آسیب‌هایی که این اماکن متبرکه در گذر زمان می‌بینند بازسازی شود.

وی ادامه داد: با وجود اعتبارات تعیین شده مردم استان با ارادت قلبی که نسبت به امام زادگان دارند کمک‌هایی را به‌صورت خودجوش در قالب نذر و هدیه پرداخت می‌کنند که شایسته قدردانی است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با تأکید بر لزوم شناساندن امام‌زاده‌های استان به مردم استان و کشور، تصریح کرد: وجود امام زادگان برای استان منشأ خیر و برکت معنوی بسیاری است؛ چراکه امامزادگان مأمن امنی برای مردم و درماندگان هستند تا ساعتی در خلوت خود در فضای معنوی و با اهل بیت (ع) به آرامش دست یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از فعالیت چشمگیر خادمان و هیأت امنای بقاع متبرکه و امام زادگان استان، خاطرنشان کرد: خادمان با ارادت قلبی خود نسبت به امام زادگان بدون هیچ چشم‌داشتی فقط در راه رضای خداوند و برای کسب رضایت اهل بیت (ع) به مردم و زائران با افتخار خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار داشت: در حقیقت خدمت به امام زادگان و بقاع متبرکه افتخاری است که نصیب هر کس نمی‌شود و باید این فرصت الهی را قدر دانسته و از این فرصت معنوی برای خودسازی و دیگر سازی بهره بریم.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات