۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۱۵۴۸۱

مراسم بزرگداشت امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد

روز ملی بزرگداشت امامزادگان با حضور خانواده‌های شهدا همراه با مراسم غباروبی در امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد.
حجت‌الاسلام مجید کیائی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شمیران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید کیائی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شمیران صبح امروز در مراسم بزرگداشت امامزادگان که در امامزاده علی‌اکبر(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه این محله متبرک به حضور 600 شهید است اظهار داشت: ما امروز در حالی برنامه بزرگداشت را برگزار می‌کنیم که در جوار شهدا قرار داریم.

وی ادامه داد: ما در رابطه با موضوع جهل با دو مساله رو به رو هستیم که در نوع اول می‌توان به عصر جاهلیت اشاره کرد که نهایتا با نبوت پیامبر اکرم(ص) به پایان رسید، از سوی دیگر نوع دوم جاهلیت در عدم شناخت امام خلاصه می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شمیران تاکید کرد: در عصر جاهلیت مردم با دست خود دخترانشان که پاره تن خود بودند را زنده به گور می‌کردند و پیامبر(ص) در زمان نبوت و رسالت خود سعی کرد این موضوع را از بین ببرد، حضرت رسول اکرم(ص) در همین دوران حضرت فاطمه(س) را می‌بوسیدند و اعلام می‌کردند که بوی بهشت از فاطمه زهرا(س) می‌آید.

حجت‌الاسلام کیائی با اشاره به دهه کرامت یادآور شد: این دهه مرسوم به شناختن امام است و مردم ایران هم به واسطه وجود امام رضا(ع) به اهل‌بیت(ع) توجه بیشتری کرده و نزدیک‌تر می‌شوند.

وی افزود: شهید مطهری در سخنان گرانبهای خود در مورد دین به دو نکته مهم اشاره داشتند، از نظر ایشان دین ما به دوچیز یعنی قیام سیدالشهدا و مکتب امامت حفظ شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شمیران با اشاره به اینکه انجام غباروبی قبور شهدا از سوی خانواده‌های آنها و عاشقان اهل‌بیت(ع) یک فریضه واجب است، تصریح کرد: امروز خون شهدای ما و صبوری خانواده‌های آنها سبب شده تا زحمات انقلاب ما در طول سالیان دراز از بین نرود.

حجت‌الاسلام کیائی ابراز داشت: ایرانیان به لطف اهل‌بیت(ع) مکتب تشیع را که بالاترین و کامل‌ترین مکتب فکری دین اسلام است را پذیرفته‌اند، به قول حضرت آیت‌الله جواد آملی برکت خون شهدا و اهل‌بیت(ع) بوده که درخت انقلاب اسلامی آبیاری شده و روز به روز قطورتر می شود.

در پایان این مراسم، از 12 خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم با ارائه لوح سپاس و تقدیرنامه تجلیل به عمل آمد./816/پ202/ب1

ارسال نظرات