۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۱۵۵۱۸
در بیانیه جریان صدر اعلام شد؛

مقتدی صدر از عربستان خواست یک کنسولگری در نجف افتتاح کند

رهبر جریان صدر سه شنبه شب از سفر جنجالی خود به عربستان بازگشت، دفتر وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقتدی صدر با مسؤولان سعودی درباره لزوم افتتاح کنسولگری عربستان در نجف سخن گفته است.
مقتدی صدر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر سه شنبه شب بعد از پایان سفرش به عربستان، به عراق بازگشت این اولین سفر صدر به عربستان بعد از ۱۱ سال بود وی آخرین بار سال ۲۰۰۶ به این کشور سفر کرده بود.

او در جریان سفرش به عربستان با شماری از مسئولان سعودی به ویژه «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع این کشور دیدار کرد، دفتر صدر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقتدی صدر در سفرش به عربستان با مسئولان سعودی درباره لزوم افتتاح یک کنسولگری عربستان در نجف صحبت کرده تا روند ارتباط میان دو کشور آسان شود.

وی همچنین در دیدار با مسئولان سعودی درباره اهمیت حمایت از یک گفتمان دینی میانه رو که به همزیستی مسالمت آمیز منجر شود سخن گفته است.

درباره دستاوردهای سفر مقتدی صدر به عربستان، دفتر وی اعلام کرده که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دستور داده ۱۰ میلیون دلار دیگر  برای کمک به آوارگان عراقی اختصاص پیدا کند و با ایجاد یک خط ارتباطی هوایی میان دو کشور موافقت شده است و قرار شده تا گذرگاه های مرزی میان دو کشور برای تقویت تبادل تجاری بازگشایی شود.

دفتر صدر اعلام کرد در دیدارهای رئیس جریان صدر با مسئولان عربستانی، ریاض اعلام آمادگی کرده تا در عراق سرمایه گذاری کند و در رشد مناطق جنوبی و مرکزی این کشور نقش داشته باشد. به این ترتیب عربستان همچنین اعلام آمادگی کرده سفیر جدید خود را به بغداد تعیین کند.

بعد از اینکه دولت عراق «ثامر السبهان» سفیر وقت عربستان در بغداد را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرده بود و از دولت این کشور خواسته بود سفیر جدیدی به عراق معرفی کند، «عبدالعزیز الشمری» کاردار عربستان در عراق مسئولیت سفارت این کشور در بغداد را برعهده گرفته بود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات