۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۱۵۵۶۷
امام جمعه شوش:

علمای اسلام، مسلمانان را در برابر توطئه های استکبار جهانی ایمن کنند

امام جمعه شوش گفت: وظیفه همه علمای شیعه و سنی و نخبگان است که در موسم حج مشکلات اساسی روز اسلام را تبیین کنند و در مقابل کفار به ویژه آمریکا، اسرائیل غاصب و دشمنان اسلام اعلام برائت کنند.
امام جمعه شوش

حجت الاسلام سیدمحمد امام، امام جمعه شوش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به موضوع حج و امنیت ملی، اظهار داشت: خداوند باری تعالی می فرماید که محل خانه خدا محل امن است و براساس این آیه قرآنی باید امنیت در آنجا برقرار باشد.

امام جمعه شوش در ادامه افزود: حجاج بیت الله الحرام از هر کشوری و نژادی که به کنگره حج اعزام می شوند، باید از لحاظ امنیت و آرامش تامین باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش خاطرنشان کرد: از لحاظ تکلیف شرعی در جوار خانه خدا حتی حیوانات و حشرات هم امنیت دارند و کسی نمی تواند آن ها را صید یا شکار کند و این نشان دهنده امن بودن خانه معبود است.

حجت الاسلام امام درباره تامین امنیت از سوی آل سعود، بیان داشت: آل سعود چندین بار ثابت کرد که در تامین امنیت زوار بیت الله الحرام موفق نبوده ومشکلاتی برای حجاج پیش آمده است.

وی با اشاره به مسؤولیت کنفرانس کشورهای اسلامی در قبال نا امنی های موسم حج، تصریح کرد: کنفرانس کشورهای کشورهای اسلامی باید یک فکر و چاره ای برای امنیت حجاج بکنند.

امام جمعه شوش در رابطه با مسائل سیاسی اسلام در حج، اظهار داشت: کنگره حج محل بیان مسائل سیاسی اسلام و مشکلات مسلمانان است که باید با وحدت یکپارچه مسلمانان و حجاج در موسم حج، مشت محکمی به کفار و دشمنان اسلام داده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش ابراز داشت: وظیفه همه علمای شیعه و سنی و نخبگان است که در موسم حج مشکلات اساسی روز اسلام را تبیین کنند و در مقابل کفار به ویژه آمریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام اعلام برائت کنند.

حجت الاسلام امام در پایان گفت: اگر مسلمانان همه یکپارچه برعلیه دشمنان و کفار متحد باشند، قطعا کفار هم به فکر ضربه زدن به اسلام نخواهند بود و به اهداف شوم خود مایوس خواهند شد./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات