۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۱۵۷۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

توسل به امامزادگان و حرم اهل بیت در برآوردن حاجت های دنیوی خلاصه نشود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مهم ترین آفت های انسان ها این است که توسل به امامزادگان و حرم اهل بیت(ع) را در برآوردن حاجت های دنیوی خلاصه می کنند؛ در حالی که مسأله امامت بسیار فراتر از این ها بوده و مقام اهل بیت(ع) بسیار بالاتر است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، استاد حوزه و دانشگاه امشب در همایش بزرگداشت امامزادگان باقریه(ع) اظهار داشت: برای اینکه بخواهیم مخالفین دین را جذب کنیم باید ابتدا خود ما دین را به صورت عمیق و عالمانه بشناسیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مردم را به سمت قرآن سوق دهیم باید معارف اهل بیت(ع) را به صورت عالمانه بشناسیم، گفت: بزرگترین فلسفه تشکیل حوزه های علمیه این است که نسبت به معارف دین سطحی نگاه نکنیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: قرآن به تمام جوامع اسلامی می فرماید از هر فرقه ای و شهری باید جمعی به مراکز علمی کوچ کنند و معارف دین را به صورت عمیق بشناسند و به مردم ابلاغ کنند و آن ها نیز به این معارف عمل و دنیا و آخرت خود را آباد کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نخستین پایه کمال این است که انسان دین را بشناسد، تصریح کرد: ما در ایران اسلامی امام رضا(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت معصومه(س) را داریم و باید نسبت به مسأله امامت عالمانه و عاقلانه نگاه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین آفت های انسان ها این است که توسل به امامزادگان و حرم اهل بیت(ع) را در برآوردن حاجت های دنیوی خلاصه می کنند، مسأله امامت بسیار فراتر از این ها است و مقام اهل بیت(ع) بالا است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: رسالت های ائمه اطهار(ع) بسیار بالاتر از برآوردن حاجت های دنیوی است و طبق فرمایش قرآن، امامت از نبوت نیز بالاتر است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) سرمایه هایی هستند که باید از این سرمایه ها بیشترین استفاده را کرد، اظهار کرد: نباید لحظه ای دست ما از دست امام زمان(عج) و امام رضا(ع) جدا شود./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات