۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۱۵۷۳۸
آیت الله علم الهدی:

مدعیان دروغین مهدویت قصد خدشه دار کردن اعتقاد به امام زمان را دارند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: کسانی که با ادعاهای دروغین از زمان ظهور امام زمان(عج) سخن می گویند، عناصر ناپاکی هستند که می خواهند اعتقاد به وجود ایشان را خدشه دار کنند.
تفسیر آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم که با محوریت موضوع «مهدویت» در مهدیه مشهد برگزار می شود، به بیان نکات تفسیری آیه شریفه «يَسْئَلُونَکَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْساها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتيکُمْ إِلاَّ بَغْتَةً يَسْئَلُونَکَ کَأَنَّکَ حَفِيٌّ عَنْها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ اللَّهِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ» پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مفسران واژه «ساعه» که در ابتدای این آیه آمده را به «قیامت» تفسیر کرده اند و «یسئلونک عن السّاعه» به این معناست که خداوند به پیامبر می فرماید «مردم درباره زمان وقوع قیامت از تو سؤال خواهند کرد.»

وی با بیان این که خداوند در پاسخ به این درخواست مردم، اطلاع از زمان وقوع قیامت را منحصر در ذات ربوبیت اعلام کرده است، افزود: برخی مباحث قطعی و واقعی وجود دارند که برای انسان مجهول واقع شده اند و مسأله زمان وقوع قیامت یکی از این مسائل است. همه انسان ها می دانند که روزی از دنیا خواهند رفت اما از زمان آن مطلع نیستند.

آیت الله علم الهدی در تبیین جهل انسان نسبت به وقوع رویدادهایی از این دست، خاطرنشان کرد: نخستین فلسفه جهل انسان نسبت به مسائلی مانند زمان وقوع مرگ و قیامت، آسیبی است که دانستن این مسائل به زندگی انسان وارد می کند و تشویش و نگرانی ایام باقی مانده تا مرگ او را فرا خواهد گرفت.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: انسان در زندگی به کارهایی دست می زند که مستلزم امید است و اگر انسان امید به زندگی نداشته باشد، قادر به انجام بسیاری از کارها نخواهد بود.

وی با اشاره به تمثیل زمان ظهور امام زمان به قیامت توسط پیامبر اکرم(ص)، گفت: ظهور امام زمان(عج) نیز یکی دیگر از مسائل قطعی است که برای انسان مجهول است و از این جهت به قیامت تشبیه شده است. در نتیجه هیچکس از زمان ظهور ایشان اطلاع ندارد و کسانی که با ادعاهای دروغین از این مسأله سخن می گویند، عناصر ناپاکی هستند که می خواهند اعتقاد به وجود امام زمان(عج) را خدشه دار کنند.

آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی انسان می گوید «زمینه ظهور فراهم شده است» که این مسأله با توجه به اقتدار روزافزون انقلاب و نظام اسلامی در بین ملت های دنیا و توجه انسان ها در سراسر دنیا به اسلام، نشان می دهد که شرایط برای ظهور امام زمان(عج) مهیاتر شده است اما مشخص نیست که چه فاصله ای تا مهیا شدن همه شرایط ظهور باقی مانده است./820/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات