۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۱۵۷۸۳

مرکز جهانی «فرهنگ اسلامی» در مصر افتتاح می‌شود

وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر از افتتاح مرکز جهانی فرهنگ اسلامی در این کشور خبر داد.
وزارت اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر از افتتاح مرکز جهانی فرهنگ اسلامی در شهر «السلام» شرم الشیخ همزمان با برگزاری همایش «سیناء؛ پایتخت گردشگری دینی» در این کشور خبر داد.

این مرکز با همکاری استانداری استان سینای جنوبی مصر، وزارت اوقاف این کشور و کمیته دینی پارلمان مصر در همایش «سیناء؛ پایتخت گردشگری دینی» که ششم تا هشتم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، افتتاح خواهد شد.

این مرکز با نام « اللغات» زبان‌ها: فعالیت خواهد کرد و محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر ابراز امیدواری کرد که افتتاح آن نقطه عطفی در نشر میانه‌روی و صلح در کشورهای مختلف جهان به عنوان یکی از رسالت‌های این وزارتخانه باشد و به تحقق چنین هدفی کمک کند.

در این مرکز اسلامی دوره‌های تخصصی به زبان‌های مختلف انگلیسی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی برای مبلغان و امامان جماعت برگزار می‌شود و این گروه از مبلغان با حضور در میان گردشگران خارجی به زبان آنان، با افراد گردشگر سخن گفته و اسلام را تبلیغ می‌کنند.

مرکز جهانی فرهنگ اسلامی همچنین گروهی از امامان جماعت و مبلغان را به منظور آموزش زبان عربی برای گردشگران خارجی به کار خواهد گرفت و این مرکز به عنوان بخشی از مسجد «صحابه» در شرم‌الشیخ فعال خواهد بود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات