۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۱۵۸۴۱
آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد؛

رسیدن به ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ رﺿﻮي، نیازمند ﺷﻨﺎﺧﺖ اﺑﻌﺎد ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ و اﻋﺘﻘﺎدي امام رضا

نماینده ولی فقیه در هرمزگان دست یافتن به ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ رﺿﻮي را نیازمند ﺷﻨﺎﺧﺖ ﮐﺎمل اﺑﻌﺎد ﻓﮑﺮي، ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ و اﻋﺘﻘﺎدي امام رضا دانست و گفت: اﻓﺮاد اﻟﮕﻮﻫﺎي ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺟﺎي اﯾﻦ ﮐﻪ از ﮐﺸﻮرﻫﺎي ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ از اﻓﺮادي ﮐﻪ ﻣﻮرد ﺗﺄﯾﯿﺪ اﺳﻼم اﻧﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﻨﺪ.
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت امام رضا(ع) گفت: امام هشتم مورد احترام همه جهان اسلام است و بسیاری از بزرگان اهل سنت به زیارت آن حضرت می رفته و می روند.

 وی در ادامه با اشاره به جایگاه امام رضا(ع)، افزود: این امام همام شخصیتی فراتر از جهان اسلام بود که دیدار علمای سنی و مسلمان شدن مسیحیان گواه این مطلب است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: «ابن حیات البصطی»، محدث بزرگ نیز در کتاب خود چنین آورده است: وقتی که در طوس بودم مرتب به زیارت علی بن موسی(ع) می رفتم و خداوند هر حاجتی را که داشتم به برکت مرقد مطهر امام رضا(ع) به من می داد و من مکرر این را تجربه کرده ام.

آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به متون بیان شده پیرامون زندگی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در کتاب تهذیب التهذیب تصریح کرد: در این کتاب چنین آمده: «ابن خزیمه» از اساتید بخاری بود که در نیشابور زندگی می کرد به صورت کاروانی متشکل از محدثین اهل سنت به قصد زیارت امام هشتم به مشهد سفر کردند.

وی با تاکید بر گرایش به ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ رﺿﻮي ابراز داشت: این سبک از زندگی درس های زیادی به ما می دهد ﮐﻪ رﻋﺎﯾﺖ ﺣﻘﻮق اﻧﺴﺎﻧﯽ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ درﺳﯽ است که از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) ﺑﺮاي ﻣﺎ ﺑﻪ ﯾﺎدﮔﺎر ﻣﺎﻧﺪه و ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﻢ آن را ﺑﻪ روﺷﻨﯽ در زﻧﺪﮔﯽ ﭘﯿﺎده ﮐﻨﯿﻢ.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ﺗﻘﻮاي اﻟﻬﯽ، اﺣﺘﺮام و ﺣﻔﻆ ﺣﺮﻣﺖ اﻧﺴﺎﻧﯽ را مهمترین ﺷﺎﮐﻠﻪ زﻧﺪﮔﯽ اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) عنوان و تاکید کرد: ﭘﯿﺎده کردن ﻧﮑﺎت مهم سبک زندگی رضوی در زﻧﺪﮔﯽ روزﻣﺮه ﻗﻄﻌﺎً سبب نزدیکتر شدن زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺳﯿﺮه و ﻣﺸﯽ اﯾﻦ اﻣﺎم ﻫﻤﺎم خواهد شد.

آیت الله نعیم آبادی همچنین افزود: اﻓﺮاد در زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﺳﺒﮏ رﺿﻮي، ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ داﺷﺘﻦ رﻓﺘﺎر و ﮐﺮدار و اﻧﺪﯾﺸﻪ اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) در زﻧﺪﮔﯽ ﻓﺮدي شان ﻣﯽ ﺗﻮانند ﺳﻌﺎدت ﻣﻨﺪي را ﺑﺮاي آﯾﻨﺪه زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰي ﮐﻨﺪ.

وی با تاکید بر تلاش در راستای نهادینه کردن سبک زندگی رضوی در جامعه، حضرت محمد(ص) را سرمشق سبک زندگی اسلامی بشریت معرفی کرد و گفت: مسلمانان باید از این سرمشق زندگی به خوبی بهره بگیرند.

 امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امام رضا (ع) از کریم ترین فرزندان رسول خدا به حساب می آیند تصریح کرد: باید تمامی دستورات و رهنمودهای سبک زندگی رضوی را سرلوحه اعمال خود در طول زندگی قرار دهیم چرا که این نوع سبک زندگی کامل ترین سبک برای رسیدن به کمال است.

آیت الله نعیم آبادی، دست یافتن به ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ رﺿﻮي را ﺷﻨﺎﺧﺖ ﮐﺎﻣﻠ اﺑﻌﺎد ﻓﮑﺮي، ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ و اﻋﺘﻘﺎدي اﯾﻦ اﻣﺎم ﻫﻤﺎم دانست و افزود: اﻓﺮاد ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ اﻟﮕﻮﻫﺎي ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺟﺎي اﯾﻦ ﮐﻪ از ﮐﺸﻮرﻫﺎي ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ از اﻓﺮادي ﮐﻪ ﻣﻮرد ﺗﺄﯾﯿﺪ اﺳﻼم اﻧﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﻨﺪ./851/ت302/ب1

ارسال نظرات