۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۱۶۰۶۳
رییس سازمان بسیج جامعه زنان:

دولت اسلامی در تربیت دختر و پسر باید تفکیک هویتی قائل شود

اصلانی گفت: متاسفانه دولت ها به موضوع مهم تفاوت در تربیت دختر و پسر تمرکز نمی کنند اگر این تفاوت ها لحاظ نشود، دختران و پسران در زندگی آینده به لحاظ روحی و روانی نمی توانند مکمل همدیگر باشند.
مینو اصلانی

مینو اصلانی، رییس سازمان بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وجود تفاوت های تربیتی دختران وپسران در جامعه گفت: باید تفاوت های تربیتی بین دختران و پسران مد نظر قرار گیرد زیرا وقتی که فرایند تربیتی دختران طی نمی‌شود قطعا به جایگاه هویت مادری، همسری و واقعیت زنانه خدشه وارد می شود.

وی، اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی حتما باید توجه به تربیت مبتنی برتفاوت‌های تکوینی و تشریح رعایت شود؛ بنابراین سیستم‌های آموزش رسمی و غیر رسمی باید تربیت نسل ها را برمبنای تفاوت ها قرار دهد چرا که بسیار مهم است و باید جایگاه واقعی و اجتماعی دختران به عنوان مادران و همسران آینده که مبتنی بر شان  آنها باشد در دستور کار دولت‌مردان قرار بگیرد.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: متاسفانه سیستم‌ها و آموزشی که بر تربیت خانواده‌ها تاثیر گذاشته کاملا تحت تاثیر فرهنگ غرب است زیرا سیستم های غربی مبتنی برمقاصد مادی و سودجویانه به تربیت دختران و پسران می‌پردازند و به تفاوت‌های توجهی ندارند از آنجایی که فرهنگ غرب بر تعالی انسان‌ها پایه گذاری نشده است در کنوانسیون کودک سن 18 سالگی را کودک محسوب می‌کند از این رو سبب فاجعه شخصیت انسانی شده است.

اصلانی افزود: در سیستم‌های غربی، دختر و پسر هیچ‌کدام دارای هویت بر اساس جنس نیستند تا بتوانند بر اساس آن زندگی آینده خود را پایه‌گذاری کنند و از عهده نقش‌های مختلفی که برعهده دارد فائق شوند در واقع زن و دختر وظیفه اجتماعی متفاوتی را برعهده دارند چراکه وظیفه اصلی تربیت نسل‌های آینده است که با هیچ یک از وظایف دیگر در دنیا قابل مقایسه نیست.

 وی تصریح کرد: برای تربیت دختران به عنوان مادر آینده باید سرمایه گذاری ویژه‌ای از سوی دولت ها صورت بگیرد همچنین دختران به عنوان همسر نقش موثری در آرامش وآسایش کانون خانواده دارند همچنین این آرامش را به کل جامعه تسری می دهند و با تربیت فرزندان شایسته و موفق می تواند تاثیر شگرفی در رشد و تکامل و تعالی جامعه بشری داشته باشد.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان عنوان کرد: دختران در نقش اجتماعی می توانند به کسب علم ومعرفت پرداخته واز استعدادهای خدادادی جهت پیشرفت جامعه گام بردارند همچنین جامعه می تواند از استعدادهای فکری و توانایی دختران بهره بگیرد.

وی افزود: متاسفانه دولت ها به موضوع مهم تفاوت ها تمرکز نمی کنند اگر این تفاوت ها در تربیت دختران وپسران لحاظ نشود در زندگی به لحاظ روحی و روانی نمی توانند مکمل همدیگر باشند و به عنوان زن و شوهر قادر به انجام قدم های بلند برای پیشرفت کشور نیستند.

اصلانی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره سند ملی آموزش و پرورش اظهار داشت: با اجرای شدن این سند نقص بزرگ حوزه تربیت مرتفع می شود چراکه سند تحول کاملا بر تفاوت ها توجه کرده چرا که  دختران و پسران را برای آینده و نقش های مختلف آماده می کند به همین دلیل شاهد سازش و تفاهم بین زنان و شوهران می شود همچنین بیشتر طلاق ها در پنج ساله اول زندگی صورت می گیرد؛ بنابراین با چشم انداز سند تربیتی روند طلاق کاهش پیدا می کند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان بیان داشت: تفاهم بین زن و شوهر سبب تکامل ازدواج شده به همین دلیل هر کدام از زوجین با تربیت صحیح به نقش های خود در زندگی پی می برند و  در کمال سازش و آرامش به زندگی خود ادامه می دهند زیرا انسان در زوجیت به تکامل می رسد و خداوند متعال اساس خلقت و کمال انسان را بر این مبنا قرار داده است.

 وی گفت: در زمینه تربیت بین دختران و پسران از سوی دولت ها کوتاهی صورت گرفته و آداب تعلیم و تربیت را به شدت دچار مشکل تربیتی کرده است بنابراین تنها راه بیرون رفت از این بن بست تربیتی همانا سند ملی آموزش و پرورش ، بازنگری در علوم انسانی و دانشگاهی اکه می تواند فرهنگ منحط غرب را از کشور پاک کند.

 اصلانی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: از این رو نباید بر این نکته که تمامی افراد جامعه باید دارای تحصیلات عالیه باشند در واقع کار عقلانی نیست چرا که آموزش حرفه ای، مهارت های خانه داری، کار آموزی وبدست آوردن یک حرفه باید در نظر گرفته شود

رییس سازمان بسیج جامعه زنان در پایان خاطرنشان کرد: رشته های دانشگاهی که برای دختران و پسران که که بر تئوری نارکارآمد است باید حذف شود زیرا هزینه‌های آن به صرفه نیست./۸۰۷/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات