۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۱۶۱۶۸
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

برجام نباید معیار ثبات، اقتصاد و امنیت اقتصادی باشد

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان این که برجام نباید معیار ثبات، اقتصاد و امنیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: رشد و تعالی کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله نقض برجام از سوی آمریکا، گفت: قرآن کریم وقتی که کافران به ویژه سران کفر را معرفی می کند، می فرماید «زبان ائمه کفر زبان زور، غارت و چپاول است»، و مثال بارز فرموده خداوند امروز استکبار جهانی به ویژه آمریکا و کشورهای وابسته به آنها در خاورمیانه هستند که با خونخواری، ظلم و دزدی بر جهان حکومت می کنند.

وی با انتقاد از برخی کشورهای عربی، افزود: اساس و بنیان برخی کشورهای عربی بر چپاول، غارت و آدم کشی بنا شده است ولی با این حال باز کشورهای دیگر را محکوم به تروریست بودن می کنند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز آمریکا تمام تعهدات بین المللی خود را شکسته و به هیچ تعهدی عمل نمی کند و نماد تروریسم است و متأسفانه چنین کشوری با تمام وقاحت مشخص کننده حامیان تروریسم و غیرتروریسم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری ادامه داد: استکبار با شیوه های حیله گری، زور و تکنولوژی بر کشورها و ملت های مختلف حکومت کرده  و بر آن ها مسلط شده است و هر کس تسلیم آنها نباشد محکوم به تروریسم بودن و تحریم است.

وی با تأکید بر این که خوشبین بودن به چنین دشمنانی نتیجه سادگی و پایانش ضرر است، خاطرنشان کرد: امروز برجام هم نتیجه همین اعتماد و خوشبینی به آمریکا و کشورهای اروپایی است که پایانش جز ضرر نیست.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عدم توجه دقیق لفظی به بندهای برجام را زمینه ای برای سوء استفاده دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی ها هر کاری را انجام می دهند برای اثبات آن شاهدی از برجام می آورند و قائل بر این هستند که ما با برجام مخالفت نمی‌کنیم.  

وی افزود: متأسفانه اطلاقات، عمومات و برخی قواعد برجام به شیوه ای است که دشمن می تواند از آن سوء استفاده کند و جا داشت دولتمردان ما در میز مذاکره ر این موارد تخصیص می زدند و آن ها را مقیدتر می کردند تا امکان هر گونه حرکت غیرمنطقی را از دشمن می گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان این که نباید امیدوار به برجام باشیم، چون از این ناحیه هیچ سودی عاید ملت بزرگ ایران اسلامی نخواهد شد، گفت: هدف آمریکایی ها از نقض برجام و تمدید یا ایجاد تحریم ها تضعیف ملت ایران و از بین بردن حکومت اسلامی است و باید بدانیم که آن ها با اساس اسلام مشکل دارند.

وی بیان داشت: دشمن با این قضیه که اسلام در جهان رسوخ کرده و دل ها را به خود جذب می کند، مشکل دارد و برای همین دین اسلام به ویژه ایران اسلامی را به عنوان تروریسم در جهان معرفی می کند تا با این کار اسلام را تضعیف کند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ایران اسلامی در امور هیچ کشوری دخالت نکرده و نمی کند، گفت: انقلاب اسلامی مکتبی را به ظهور رسانده که این مکتب سرشار از جذب است و در دل انسان ها عشق به اسلام را زنده می کند.

وی ادامه داد: این معنویت و جذبه انقلاب اسلامی است که بر دل ها نشسته است و آمریکا می خواهد این شعله آتشی که خرمن استکبار را می سوزاند از بین برده و نوری را که دلها را منور می کند خاموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با تأکید بر این که برجام نباید معیار ثبات، اقتصاد و امنیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران باشد، اظهار کرد: ما باید امروز به فکر خودمان باشیم؛ درست است درهای امریکا به روی ما بسته شده است، ولی درهای دنیا که به روی ما بسته نشده و این یعنی ما می توانیم به موفقیت های چشمگیری در دنیا دست پیدا کنیم.

وی حرکت اقتصاد و صنعت کشور را کند دانست و افزود: مسؤولان و دولتمردان ما باید در این زمینه برنامه ریزی هایی را داشته باشند تا هر چه سریع تر مسأله اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود و شاهد رشد و تعالی کشور در همه زمینه ها باشیم.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برجام نمی تواند به کشور مقاومت ببخشد، ادامه داد: درست است که ما با دنیا تعامل داشته باشیم ولی تعامل با کشورهای جلاد و خونخواری همچون آمریکا، انگلیس و  زندگی خوشی را برای ما به ارمغان نخواهد آورد، چون این کشورها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی در پایان چنگ زدن به قرآن، سنت پیامبر(ص) و مکتب اهل بیت(ع) را نجات بخش عنوان کرد و افزود: با حرکت در این مسیر جامعه تقویت شده و می توان به اقتصادی سالم و پویا دست یافت و دشمنان را مأیوس و ناامید کرد./907/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات