۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۱۶۳۳۹

تحلیل اندیشکده آمریکایی درباره واکنش ایران به تحریم‌های واشنگتن

یک اندیشکده آمریکایی در مطلبی به قلم «آمر کارمی»، سرگرد ارتش رژیم صهیونیستی به بررسی اقدامات احتمالی ایران در قبال تحریم‌های جدید آمریکا پرداخته است.
تحریم ها علیه ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، یک اندیشکده آمریکایی در مطلبی به قلم «آمر کارمی»، سرگرد ارتش رژیم صهیونیستی به بررسی اقدامات احتمالی ایران در قبال تحریم‌های جدید آمریکا پرداخته است. 

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در یادداشتی در «مؤسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» ضمن اشاره به تهدیدهای مقام‌های ایرانی برای پاسخدهی به اقدام اخیر آمریکا نوشته است: «بنابراین، سوال اساسی پیش روی مقام‌های امنیت ملی آمریکا این است که آیا ایرانی‌ها محبور خواهند شد با حمله مستقیم یا غیرمستقیم به نیروهای آمریکا پاسخ خواهد داد و تنش‌های میان دو کشور را افزایش خواهد داد؟»

وی در ادامه به اظهارات رییس‌جمهور ایران درباره افزایش بودجه‌های مربوط به برنامه موشکی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای قدس اشاره کرده و نوشته که تهران گفته که موضوع تحریم‌های آمریکا را در قالب شکایتی به کمیسیون مشترک برجام ارائه خواهد کرد.

«آمر کارمی»، در ادامه نوشته است: «با وجود این، جناح روحانی معتقد است که نباید به خشونت‌های آمریکا واکنش عجولانه نشان داد یا در دام آنها افتاد. اقدامات تهران تا کنون نشان داده است که تهران در حال حاضر از تکان دادن برجام خودداری خواهد کرد، چرا که می‌ترسد این اقدام کمکی به تلاش‌های ترامپ برای منزوی کردن ایران از جهان باشد. تهران، به جای این کار، نقش طرف آزرده را بازی خواهد کرد تا دولت‌های اروپایی را متقاعد کند  با جمهوری اسلامی همکاری بیشتری کنند.»/۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات