۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۱۶۳۹۴
آیت‌الله اراکی:

برای مقابله با تروریسم نخبگان جهان اسلام هم‌اندیشی کنند

آیت الله اراکی با بیان اینکه جنگ نظامی برعلیه تروریسم و تکفیر کفایت نمی‌کند، گفت: ضروری است که در این رابطه نخبگان با هم بنشینند و برای این مسئله هم اندیشی کنند.
آیت الله اراکی آیت الله اراکی آیت الله اراکی آیت الله اراکی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ الاسلام «الله شکور پاشازاده» رئیس اداره مسلمانان قفقاز و مفتی جمهوری آذربایجان که به تهران سفر کرده است شب گذشته با آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل مهم جهان اسلام از جمله مبارزه با تروریسم و تکفیر و همچنین تقویت وحدت و انسجام اسلامی بحث و تبادل نظر کردند.

آیت الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه جنگ نظامی برعلیه تروریسم و تکفیر کفایت نمی کند، اظهار داشت: ضروری است که در این رابطه نخبگان با هم بنشینند و برای این مسئله هم اندیشی کنند و نشست مشترک میان علمای ایران و جمهوری آذربایجان نیز در همین راستا برگزار می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: در شرایط کنونی که جنگ و تروریسم منطقه را فرا گرفته حفظ وحدت و انسجام اسلامی از ضروریات است.

شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده نیز در این دیدار ضمن درخواست درخواست برای افزایش همکاری های دینی دراز مدت میان دو کشور، اظهار داشت: این گونه گردهمایی که در بخش ها  و حوزه های کاری مختلف نشان دهنده آن است که همکاری ها میان دو کشور به نحو احسن در حال گسترش است.

مفتی جمهوری آذربایجان تأکید کرد: موفقیت جمهوری اسلامی ایران همواره موجب مسرت و خوشحالی مردم جمهوری آذربایجان می شود.

وی اظهار داشت: ما در ایامی به ایران سفر کردیم که ایام ولادت امام رضا (ع) است و این باعث خوشحالی مضاعف ما شده است.

لازم به ذکر است، نشست مشترک تهران و باکو روز یکشنبه در تهران برگزار می شود./۸۷۸/۱۰۲/ص

ارسال نظرات