۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۱۶۴۷۰
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

ادبیات سازش در برابر برخی کشورهای عربی نقض خواسته‌های قرآن است

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه، برخی کشورهای عربی را مجری جنگ نیابتی آمریکایی در منطقه توصیف کرد و ابراز داشت: ادبیات سازش در برابر چنین کشورهای نقض خواسته‌های قرآن و ولایت‌فقیه است.
آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین اهمیت و جایگاه حج به برخی از آیات قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کریم در آیات بسیاری به حقیقت وحدت برای امت واحده اسلام تصریح کرده است؛ چنانکه در سیاق یکی  از آیات خود چنین آمده است که «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا؛ همگی به ریسمان خدا، چنگ زنید و پراکنده نشوید.»

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، برخی کشورهای عربی را مجری جنگ نیابتی آمریکایی در منطقه توصیف کرد و ابراز داشت: ادبیات سازش در برابر چنین کشورهای، نقض خواسته‌های قرآن و ولایت‌فقیه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه مستندات به آیه 13 سوره شورا اشاره کرد و عنوان داشت: خداوند متعال در این آیه شریف فرموده است «أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ؛ دین خدا را بر پا دارید و هرگز تفرقه و اختلاف در دین مکنید»؛ بر این اساس باید توجه داشت که اتحاد بین مسلمانان باید در مقابل کفر، شرک و الحاد نظام‌مند باشد.

آیت‌الله سیفی مازندرانی ادامه داد: امت اسلام باید در مراسم حج به دنیا اعلان کنند که به‌فرمان خدا، رسول گرامی اسلام(ص) و دین آسمانی اسلام از حکومت‌های شرک و طاغوتی برائت می‌جویند.

وی، اعلان بیزاری و نفرت را اساس گزاره‌های دینی حج توصیف کرد و گفت: اگر مسئولان دولت بخواهند با توهم سازش در ایام حج با مزدوران نظام سلطه همگام باشند، خلاف گزاره‌های حج ابراهیمی عمل کرده‌اند.

آیت‌الله سیفی مازندرانی با تأکید بر این‌که برخی کشورهای عربی تصور می‌کند که مؤمن هستند درحالی‌که مرجع مُحَکَّم آنان طاغوت است، اظهار داشت: باید توجه داشت که مرجع راهبردی این کشورها، صهیونیسم و آمریکا است.

وی، تصمیم‌گیری نهایی در تمام معادلات سیاسی برخی کشورهای عربی را صهیونیسم و آمریکایی توصیف کرد و عنوان داشت: دست در دست این‌چنین کشورهای به بهانه سازش دادن خلاف دین مبین اسلام است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: اگر مسئولان اجرایی ما بخواهند به بهانه سازش دست در دست عاملان رژیم صهیونیسم در منطقه دهند این اقدام خیانت به اسلام مبین و خروج از خط رهبری و بلکه قرآن کریم است./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات