۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۵۱۶۵۱۶
امام جمعه پردیسان:

ملت ایران از برخورد‌های تسامحی و تساهلی با ناقضان برجام ناراضی هستند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که ملت بزرگ ایران از برخورد‌های تسامحی و تساهلی با ناقضان برجام ناراضی هستند، بهترین شیوه مقابله با آمریکایی‌ها را برخود انقلابی دانست.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که بدعهدی در ذات دولتمردان آمریکایی است، بیان داشت: بد‌عهدی در ذات شیطان رانده شده وجود دارد، به همین علت امیدی بر اصلاح آن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با قرائت آیه «وَ قالَ الشَّیْطانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ وَ ...»، اظهار داشت: خداوند در آیه 22 سوره ابراهیم به اتفاقات روز قیامت اشاره می‌کند که حتی زمانی که که اعوان و انصار شیطان در آخرت از او طلب یاری می‌کنند، شیطان به وفای به وعده خداوند و خلف وعده خود اعتراف می‌کند.

وی با بیان این که تخلف از عهد از مظاهر شیطان است، ابراز داشت: همان گونه که شیطان دشمن قسم خورده انسان بوده و قابل اعتماد نیست، آمریکا نیز دشمن شماره یک ملت بزرگ ایران است و همیشه منافع خود را دنبال می‌کند.

آمریکا به دنبال بُرد خود و باخت تمام عیار طرف مقابل معاهده است

امام جمعه پردیسان با تأکید بر این که در عقد قرار داد با آمریکایی‌ها هیچ‌گاه نباید به دنبال بُرد بُرد بود، تصریح کرد: نظام سلطه به ناحق جهان را غصب کرده و می‌خواهد بر آن تحکم کند، از این رو در هیچ معاهده‌ای علاوه بر بُرد خود، موافق با بُرد هیچ یک از طرف‌های مقابل خود نیست بلکه به دنبال بُرد خود و باخت تمام عیار طرف مقابل معاهده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مذاکره کنندگان ایرانی با ساده‌اندیشی و خوش‌باوری و امید بر یک مذاکره بُرد بُرد، با مردان آمریکایی بر سر یک میز نشستند اما غافل از آن که کسانی که آن سوی میز نشسته‌اند، دوست ندارند دو سوی میز برنده شوند بلکه به دنبال برد صد‌ در صدی در مذاکرات هستند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: آمریکا چرا باید بخواهد به کشوری امتیاز بدهد که آن کشور را تهدید کننده منافع خود می‌داند؟!

وی ادامه داد: آمریکا نظام اسلامی را نظامی معارض با حکومت آمریکایی می‌داند چرا که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسماً می‌فرماید که ما نظام سلطه را ساقط خواهیم کرد و با اطمینان و صراحت کامل تأکید می‌کند؛ اسلام تمام سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، به همین علت آمریکایی‌ها هیچ‌گاه بدون دلیل پای میز مذاکره با ایران نخواهند نشست.  

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: آمریکایی‌ها دریافتند که ایران در انرژی هسته‌ای به دستاورد‌های بسیار مهمی دست یافته است و با سرعتی که متخصصان هسته‌ای ایرانی پیش می‌روند، به زودی ثروت کلانی را عاید ایران خواهند کرد که منجر به استقلال اقتصادی، پزشکی، علمی و فرهنگی ایران شده و در نهایت تحریم‌ها به کلی اثر خود را از دست خواهند داد، از این رو پای میز مذاکره آمدند تا سرعت پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف کنند.

حاصل برجام نظارت بی‌سابقه و بی‌نظیر آمریکا بر ایران بود

وی افزود: نتایج مذاکره با آمریکایی‌ها توقف پیشرفت‌های هسته‌ای و تخریب مهم‌ترین تأسیسات هسته‌ای ایران بود، آمریکایی‌ها در عین حال که به تعهداد خود در برجام عمل نکردند اکنون چنان نظارتی بر ایران دارند که در سراسر جهان بی‌سابقه و بی‌نظیر است. 

امام جمعه پردیسان با گلایه از روحیه ضعیف برخی سیاستمداران در برابر نقض برجام توسط آمریکا، تصریح کرد: آمریکا متن و روح برجام را نقض کرده است، بنابراین ضروری است تا ما نیز در برابر این نقض صریح و آشکار ایستادگی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: باید در برابر آمریکا صریح بوده و پاسخی قاطعانه در برابر نقض برجام داده شود؛ اما متأسفانه آن روحیه انقلابی که در رهبر معظم انقلاب و سپاه موجود است، در برخی دولتمردان وجود ندارد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با قرائت آیه «وَ إِنْ عاقَبْتُمْ فَعاقِبُوا بِمِثْلِ ما عُوقِبْتُمْ بِهِ وَ لَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرينَ»، گفت: خداوند متعال در آیه 126 سوره نحل، راهکار مقابله با کافران ظالم را برخورد متقابل با آنها می‌داند و تأکید می‌کند؛ «اگر مى خواهید کافران را به سزاى عقوبت‌هایى که به شما رسانده‌اند مجازات کنید، مانند همان عقوبتى که به شما رسیده است آنان را عقوبت کنید نه بیشتر از آن ...».

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران از برخورد‌های تسامحی و تساهلی با ناقضان برجام ناراضی هستند، اظهار داشت: بهترین شیوه مقابله با آمریکایی‌ها، برخود انقلابی است. آنها برجام را نقض کرده‌اند، بنابراین ما نیز باید به صراحت بگوییم که دیگر کاری با برجام نخواهیم داشت. در این صورت است که دشمن وحشت می‌کند. 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: هنگامی که سیاستمداران در برابر نقض صریح برجام توسط آمریکا به سستی عمل می‌کنند، کنگره آمریکا گمان می‌کند ایران عقب‌نشینی کرده است، از این رو تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که دشمن گمان می‌کرد ملت بزرگ ایران در هشت سال جنگ تحمیلی شکست خواهد خورد، در وضع تحریم‌ها نیز خیال می‌کنند ایران به زانو در خواهد آمد.

امام جمعه پردیسان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از نخست‌ روز‌های انقلاب تحریم بوده است و جوانان ایران با وجود همین تحریم‌ها خرمشهر را آزاد کردند و با وجود همین تحریم‌ها موشک ساخته و دشمن را به وحشت انداختند و با وجود همین تحریم‌ها داعش را از عراق و سوریه اخراج کرده و مردم این کشور‌ها را نجات دادند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی اظهار داشت: دولت مستقر اگر بخواهد به معنای واقعی اسلامی و انقلابی باشد، تجربه چهار سال گذشته نشان می دهد باید برجام را کنار گذاشت ، چرا که برجام هیچ سودی نداشت./878/ ۳۰۱/ص

 

اکتای بهمنی
ارسال نظرات