۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۶۵۱۷
رییس اداره نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

دفتر تبلیغات اسلامی قطب ادبیات دینی کودک و نوجوان در کشور است

رییس اداره نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی این دفتر را قطب ادبیات دینی کودک و نوجوان در کشور معرفی کرد و خواستار نگاه ویژه مسؤولان در این عرصه شد.
دفتر تبلیغات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، محمود پوروهاب اظهار داشت: سابقه مجلات کودک و نوجوان اداره نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی زیاد است؛ به عنوان مثال مجله سلام بچه ها از سال 1369 تا کنون در حال فعالیت بوده و همچنین حدود 20 سال از سابقه نشریه پوپک می گذرد.
وی گفت: با توجه به این که این مجلات زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی است، سعی می شود که بار مذهبی و دینی مجلات ما پر بار و در راستای اهداف قطب های فکری فرهنگی دفتر باشد.
رییس اداره نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: داستان های معارفی و علما و سبک زندگی اسلامی مقوله هایی است که باید بر روی آنها کار شود.
وی افزود: دیگر مجلات از این سبک و روش که داستان های معارفی ارائه شود، استفاده می کنند که از جمله آنها می توان به مجلات رشد، سروش و کیهان اشاره کرد که سفارشاتی در خصوص تهیه داستان های معارفی به اداره نشریات مرکز فرهنگی هنری می دهند و این اداره پس از تهیه، در اختیار آنها قرار می دهد.
پوروهاب اظهار داشت: مجله های پوپک و سلام بچه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه عکس، داستان، مقاله و گزارش برگزیده شدند و همچنین در جشنواره دفاع مقدس، به عنوان تنها و نخستین نشریه کودک و نوجوان انتخاب شده است.
وی گفت: این مجلات از جمله مجله پیام زن، با آغاز مدیریت دکتر حسنی به عنوان رییس مرکز فرهنگی هنری تغییر ماهوی پیدا کرد و از جهت شکل و محتوایی به روزتر و جنبه معارفی و دینی آنها نیز بیشتر شد.
رییس اداره نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مشکل توزیع همیشه بوده و هست؛ موفق نشدیم که نشریات کودک و نوجوان ما بین فرزندان کارمندان دفتر توزیع کنیم اما مراکزی از جمله وزارت ارتباطات پیشنهاد خرید کرده تا بین کارمندان خود به صورت رایگان توزیع کند. برخی از مجلات ما را نهاد کتابخانه ها خریداری می کند و در کنار اینها، مشترکینی نیز داریم. آموزش و پرورش چند سالی است که از توزیع مجلات این مرکز در مدارس ممانعت به عمل می آورد و مدارس، انحصاری مجلات رشد شده است.
وی افزود: هر کدام از مجلات مرکز فرهنگی هنری در حدود پنج هزار تیراژ دارد. رایزنی هایی از جمله با آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مرکز خدمات حوزه علمیه در راستای توزیع نشریات این مرکز در میان کارمندان خود شده است.
پوروهاب اظهار داشت: ادبیات کودک و نوجوان یکی از افتخارات دفتر تبلیغات اسلامی است؛ در میان دیگر استان ها غیر از تهران، استانی سراغ ندارید که نشریات سراسری داشته باشد.
وی گفت: لازم است که مسؤولین به ادبیات کودک و نوجوان نگاه ویژه تری داشته باشند؛ باید در کنار این نشریات، کارهای جانبی از جمله کلاس های آموزشی، جشنواره کتاب و مطبوعات را برگزار کنیم که متأسفانه امکان برگزاری آن وجود ندارد.
رییس اداره نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: به وجود آوردن ادبیات کودک و نوجوان در قم توسط دفتر تبلیغات اسلامی بوده و اولین مجلاتی در استان هستیم که در سطح کشور توزیع می شود.
وی با بیان این که توجه بیشتر به ادبیات کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی ضروری است، افزود: این مجلات منحصر به افراد خاصی نیست و همیشه تأکید داریم که از همه افراد و نویسندگان سراسر کشور آثاری را دریافت کرده و در این مجلات به چاپ برسانیم.
/۸۷۲/
د۱۰۲/ی

ارسال نظرات