۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۱۶۵۷۶
آیت الله نعیم آبادی:

خبرنگاران بدون انگیزه سیاسی و قومی حقایق را بیان کنند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه خبرنگاران بدون انگیزه سیاسی و قومی حقایق را بیان کنند گفت: مسؤولان خبرنگاران را از خود بدانند؛ چرا که هیچ خبرنگار واقعی قصد تخریب مسؤولی را ندارد.
نعیم آبادی

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تبریک روز خبرنگار و مهم برشمردن حرفه خبرنگاری گفت: در دنیای امروزی در صورتی که خبر، خبرنگاری و خبرگزاری سالم باشد جهان نیز به سلامت زندگی می کند.

وی با اشاره به تلاش دشمن در ایران هراسی افزود: دشمنان با انتشار اخبار سعی در خدشه دار کردن چهره دین مبین اسلام را دارند، سعودی های خبیث که وهابیت را به وجود آوردند و یا بالعکس، ریشه فساد هستند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: داعش با پول و سلاح های آل سعود خبیث، جنایات وقیح و غیر انسانی را در جهان اسلام مرتکب می شوند اما با انتشار اخبار  و ایجاد شایعات، ایران اسلامی را تروریست معرفی می کنند.

قدرت خبری ایران اسلامی در دنیا محدود است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه قدرت خبری ایران اسلامی در دنیا محدود است بیان داشت: حتی تیراژ روزنامه ها در داخل کشور پایین است درحالی که کشورهای دیگر روزنامه هایشان در تیراژ بالایی به چاپ می رسد.

آیت الله نعیم آبادی همچنین به نقش خبر و خبرنگار در بیان واقعیت های جامعه اشاره کرد و افزود: خبر می تواند در جامعه، زشت ها را زیبا و زیباها را زشت جلوه دهد، این نقش و جایگاه خبر در یک جامعه است.

وی ادامه داد: خبرنگاران با توجه به جایگاه خبر و نقش موثر آن در جامعه انسانی باید حقیقت جامعه خود را بیان کند به طوری که زشتها را زشت و زیباها را زیبا نشان دهد.

خبرنگاران بدون انگیزه سیاسی و قومی حقایق را بیان کنند

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جامعه هم نقاط مثبت دارد و هم ضعف، تصریح کرد: خبرنگاران باید بدون انگیزه سیاسی و قومی، نقاط قوت را بیان و نقاط ضعف را نیز با رعایت چارچوب های اجتماعی عنوان کنند و انتقادات شان نیز سازنده و مشفقانه باشد.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید در معرفی استان خود به بیان حقایق بپردازند، گفت: یک خبرنگار وظیفه دارد استان خود را آن گونه که هست نشان دهد و اگر از عملکرد دولت و مسؤولان استانی انتقاد می کند باید در کنار آن به بیان نقاط قوت نیز بپردازد درغیر این صورت جامعه دچار یأس و سردرگمی می شود.

خبرنگاران اخبار بی ریشه را منتشر نکنند/ انتشار اخبار کذب اثر خود را می گذارد

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید در کار خود انصاف داشته باشد و در تهیه منابع خبر دقت کند تصریح کرد: خبرنگاران نباید خبر بی ریشه و بی اساس را منتشر کنند چرا که اخبار دروغ تاثیر خود را بر جامعه می گذارد و اثرات انتشار اخبار کذب و بی ریشه در جامعه، همانند اثر زخمی است که پس از بهبود درد، هنوز بر روی بدن باقی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به ویژگی های خبرنگار خوب و حرفه ای افزود: هرچه از خوبی ها و ویژگی های یک خبرنگار منصف و خوب بگوییم باز اندک است، اگر برخلاف آنچه سبب عزت وی می شود حرکت کند به همان اندازه حرمت و عزت خود را در جامعه از دست می دهد.

مسؤولان خبرنگاران را از خود بدانند/هیچ خبرنگاری قصد تخریب مسؤولی را ندارد

وی با تاکید بر تعامل مسؤولان با خبرنگاران در انتشار اخبار دقیق و حساب شده گفت: مسؤولان باید خبرنگاران را همانند دوست خود بدانند و این قشر تلاشگر را به عنوان نیروی خودی و همراه و همکار در کنار خود داشته باشند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: مسؤولان نباید این گونه فکر کنند که خبرنگار قصد تخریب و له کردن مسؤولی را دارد، ضعف داشتن عیب نیست بلکه پنهان کردن آن عیب است، وزیر، استاندار و امام جمعه در کار خود بی عیب نیستند بنابراین باید خبرنگار را از خود بدانند./851/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات