۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۱۶۵۸۸
امام جمعه دهدز مطرح کرد؛

لزوم تشکیل اتاق فکر از سوی کارشناسان برای حل مشکلات فرهنگی کشور

امام جمعه دهدز گفت: کارشناسان خبره در زمینه فرهنگ به ویژه فرهنگ مبانی اسلامی یک اتاق فکری تشکیل دهند و مشکلات فرهنگ را بررسی و حل کنند.
امام جمعه دهدز

حجت الاسلام سید مراد حسینی، امام جمعه دهدز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مقوله فرهنگ و اهمیت توجه به آن از سوی مسؤولان، ابراز داشت: در یک جامعه اسلامی باید همه فعالیت ها در راستای اسلام انجام گیرد به ویژه در مسائل هنری و اجتماعی یا اخلاقی که متولیان فرهنگ باید در این زمینه ها در جهت فرهنگ اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه دهدز در ادامه بیان داشت: متاسفانه در مقوله هایی همچون هنر یا موسیقی با آرمان هایی که داریم و درصدد اسلام ناب است، بسیار فاصله داریم و سکانداران فرهنگ کشور به ویژه دولت مردان باید اهمیت ویژه ای به این مقوله دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دهدز خاطرنشان کرد: کارشناسان خبره در زمینه فرهنگ به ویژه فرهنگ اسلامی اتاق فکری تشکیل دهند و مشکلات حوزه فرهنگ کشور را بررسی و حل کنند.

حجت الاسلام حسینی درباره لزوم تشکیل اتاق فکر در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی، ابراز داشت: متولیان امر فرهنگ هم برای داخل و هم برای خارج از کشور باید یک اتاق فکری متشکل از کارشناسان خبره در زمینه فرهنگ اسلامی در جهت اعتلا و فرهنگ اسلامی تشکیل دهند تا از لحاظ فرهنگی و هنری قالب های درستی را در نظر بگیریم و در تهاجم فرهنگی شکست نخوریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه متولیان و مسؤولان فرهنگی کشور اهمیت ویژه ای به دادن بودجه های کافی و برنامه های مدون و مشخصی که در جهت اعتلای فرهنگ عمومی جامعه باشد، نداشتند و در تهاجم فرهنگی کارهایی صورت گرفته اما با توجه به وضعیت اخلاقی و اجتماعی کنونی جامعه و جهان لزوم فعالیت و اهمیت بیشتری در این زمینه مهم یعنی فرهنگ و اعتلای آن را میطلبد

امام جمعه دهدز در پایان با اشاره به افزایش بودجه های فرهنگی از سوی دولت، گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید بودجه های فرهنگی افزایش پیدا کنند و مسؤولان امر در این زمینه اهمیت خاصی دهند چرا که جنگ نرم اثرات بسیار منفی در جامعه خواهد گذاشت./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات