۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۱۶۷۶۷
امام جمعه دهدز:

آل سعود در اداره حج از کشورهای اسلامی کمک بگیرد

امام جمعه دهدز گفت: دولت عربستان و آل سعود اگر می دانند که مدیریت و کنترل امنیت حج برای آنان سخت و دشوار است از کشورهای اسلامی درخواست کمک در جهت اداره کردن کنگره عظیم حج کنند.
حج

حجت الاسلام سید مراد حسینی، امام جمعه دهدز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، اظهار داشت: وحدت در اسلام یک اصل و اساس بسیار مهمی است که در تاریخ اسلام وحدت مسلمانان همیشه سبب پیروزی آنان علیه جبهه کفر شده است.

امام جمعه دهدز در ادامه بیان داشت: استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی یکپارچه علیه اسلام مشغول به تهاجم فرهنگی و تفرقه افکنی هستند و با این دشمنی ها انتظار می رود امت اسلامی یکپارچه علیه کفار و دشمنان متحد باشد و نقطه مشترک این وحدت میعادگاه حج ابراهیمی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهدز درباره اهمیت وحدت میان مسلمانان در کنگره حج ابراهیمی، ابراز داشت: اهمیت لزوم وحدت میان حجاج بیت الله الحرام و امت اسلامی در کنگره عظیم حج قطعا مشت محکمی بر استکبار جهانی و دشمنان اسلام است و باید همه حجاج در اعلام برائت از مشرکان به طور جدی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وظیفه دولت عربستان در تامین امنیت حجاج بیت الله الحرام، تصریح کرد: کشور عربستان که میزبان و مدعی کلید داری خانه خدا و برگزار کننده کنگره عظیم حج است موظف به تامین امنیت حجاج بیت الله الحرام می باشد و باید حجاج در آرامش امنی کامل باشند.

وی در ادامه افزود: دولت آل سعود اگر توانایی اداره کنگره عظیم و مهم وحدت آمیز حج ابراهیمی را ندارد به صراحت از جهان اسلام و کشورهای اسلامی درخواست کمک در تامین امنیت و اداره این کنگره عظیم کند تا دچار مشکلات سال های گذشته نشود.

امام جمعه دهدز در پایان بیان داشت: حجاج بیت الله الحرام چند رکن اساسی کنگره عظیم حج را به جا بیاورند و آن را زنده نگه دارند نخست وحدت و همدلی میان یکدیگر و دیگری اعلام برائت به طور جدی از مشرکان و مستکبران ظالم در سراسر دنیا و همچنین وضعیت جهان اسلام را باهم تحلیل و بررسی کنند چرا که این موارد از نیازهای مهم اسلام است./9453/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات