۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۱۶۷۸۳
حجت‌الاسلام ثنایی مطرح کرد؛

بومی‌سازی علوم انسانی نیازمند تربیت نیروهای متعهد و متخصص

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی بومی‌سازی علوم انسانی را مهم‌ترین چالش پیش‌روی نظام دانست و بر تربیت نیروهای متخصص و متعهد در این عرصه تأکید کرد.
علی اصغر ثنایی

حجت‌الاسلام علی اصغر ثنایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام مبنی بر ایجاد یک انقلاب و تحول عظیم در علوم انسانی، بومی‌سازی علوم انسانی را از مهم‌ترین چالش‌هایی پیش‌روی نظام دانست.

وی گفت: امروزه اگر به بحث علوم انسانی نپردازیم و نتوانیم در این عرصه نیروهای متعهدی را پرورش دهیم شاید تمام اقداماتی که انجام می‌دهیم در قالب یک اقدام رونمایی است و به شکل زیربنایی در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی خاطرنشان کرد: ادعا نداریم که بقیه سازمان‌ها و نهادها را در این زمینه وارد عمل کنیم اما با توجه به ظرفیت داخلی خود دفتر، بیانیه مأموریت و پتانسیلی که وجود دارد به نظر می‌رسد این مشکل را در بخشی بتوانیم حل کنیم.

وی قرار گرفتن یک فضای آرام در اختیار طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی را از نقاط مثبت این دوره‌های آموزشی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که خروجی‌های این طرح بخشی از دغدغه‌های حضرت آقا در زمینه علوم انسانی را مرتفع کند.

حجت‌الاسلام ثنایی گفت: تحول علوم انسانی یک پروسه و نیازمند طی یک فرایند طولانی است که ما به اندازه بضاعت و توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فکرافزاری که در دفتر وجود دارد این گام را برداشتیم و معتقدیم در این زمینه می‌خواهیم دین خود را ادا کنیم.

حجت‌الاسلام ثنایی با بیان این‌که تحول در زمینه علوم انسانی یک پروژه نیست و نمی‌توان زمانی را برای آن مشخص کرد، گفت: امروز پس از گذشت سه سال از طرح ملی گفتمان علوم انسانی می‌خواهیم متخصصانی که دغدغه بومی‌سازی علوم انسانی در کشور را دارند تحویل جامعه اسلامی دهیم تا این خلأ برطرف شود./920/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات