۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۱۶۸۸۴
آیت الله کعبی:

شریعت ستیزی از ویژگی های اسلام سکولار است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقسیم مدعیان اسلام به جریان لیبرال، تکفیری، قبیله ای، قومی و طائفه گرا در مقابل اسلام ناب محمدی اصیل خاطرنشان کرد: شریعت ستیزی از ویژگی های اسلام سکولار است.
آیت الله عباس کعبی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با جمعی از علمای شیعه کشورهای مختلف آفریقا با تقسیم مدعیان اسلام به جریان لیبرال، تکفیری، قبیلهای و قومی وطائفه گرا در مقابل اسلام ناب محمدی اصیل گفت: پیروان جریان  لیبرال در کشورهای غربی، اروپایی و امریکا و سراسر جهان فعال اند و نظام سلطه از آنان در مقابله با اسلام ناب پشتیبانی می کند و فعالیت جریان های بدلی برای تحریف بدعت گزاری وضربه زدن به اسلام ناب است و با حربه مذهب علیه مذهب دشمنان اسلام همواره به مکر و فریب می پردازند.

وی اسلام لیبرال را آمیخته با ارزشهای ضد اسلامی غربی دانست و افزود: کشورهای غربی اسلام لیبرال را در جهان ترویج و حمایت می‎کنند شناخت جریان های بدلی والتقاطی وانحرافی وبدعت گزار ومقابله با آنان وظیفه علمای اگاه و بیدار است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: داعش و تکفیری‎ها نیز برعلیه  اسلام واقعی صف ارائی کرده اند واز نام و شعار اسلام سوء استفاده می کنند. پیروان این نوع اسلام در نقطه مقابل اسلام اصیل هستند. آنان به ظاهر درپی تشکیل حکومت اسلامی هستند و به علت جهل، دوری از عقل، حکمت و افراط و سطحی نگری و تحجر در دعوت به اسلام به شیوه غیر صحیح به این دین الهی ضربه می‎زنند و به آلت دست دشمنان تبدیل می‎شوند.

وی اسلام داعشی‎ها را اسلام بنی امیه دانست و ادامه داد: اسلام داعشی اسلام نیست بلکه داعشی ها فرقه ای جنایتکار کینه توز بی منطق و ابزار دست دشمنان اسلام هستند و کینه و دشمنی را در جهان تزریق و گسترش می‎دهد بنابراین نسبت دادن اسلام به جریان داعشی وتکفیری ظلم به اسلام است.

آیت الله کعبی نوع سوم از اسلام را اسلام طائفه‎ای و مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: پیروان این نوع اسلام به اسم دین درپی برتری طلبی  و سلطه بر دیگران هستند و فقط بغض، کینه، جهل، حسد، اختلاف طائفه ای و مذهبی را ترویج می‎ کنند.

وی افزود: پیروان اسلام طائفه ای و مذهبی با تعصب برخورد حذفی می کنند و می‎پندارند که هرکه پیرو آنان نباشد برعلیه‎شان است، دغدعه جریان متعصب مذهبی فقط هجوم وحمله به طرفداران مذاهب دیگر است جنگ مذهبی و قتل و جنایت نتیجه نابردباری مذهبی است آموزه های  اسلام اصیل برپایه بردباری مذهبی و رفق و مدارا و مروج برادری پیروان مذاهب اسلامی است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان میلیاردها دلار برای ایجاد تفرقه مذهبی خرج می‎کنند، خاطرنشان کرد: وهابی‎ها با ادعای اجتهاد به نفی همه مذاهب اسلامی اعم از سنی و شیعی می پردازند و با ادعای توحید و مشرک خواندن پیروان مذاهب به خاطر توسل، سر منشاء فتنه و تفرقه وجنگ وکشتار و ترور کور و اندیشه تاریک تکفیری هستند، متاسفانه میکروب واگیر وهابیت در سطح جهان منتشر و صلح، امنیت، ارامش و حیات انسانی را تهدید می‎کنند در حالی‎که مورد حمایت امریکا و صهیونیست بین الملل هستند و نتانیاهو در یک سخنرانی رسمی از انان تشکر کرد سکوت و چراغ سبز به جنایت های سعودی بر علیه ملت مظلوم و مقاوم یمن نمونه استاندارهای دو گانه و منافقانه غربی های مدعی حقوق بشر است  به قطع  وهابیت درخدمت   آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

تشیع انگلیسی با دلار و یوروی آمریکا و غرب ترویج می‎شود

وی با بیان اینکه وهابیت نقش اساسی در گسترش تکفیری‎ها دارند، گفت: تشیعی که از بوق های استعماری و با دلارها و یوروی امریکائی و انگلیسی ترویج می شود نیز تشیع واقعی نیست و در جهت اهداف تفرقه امیز استعمارگران ودشمنان اسلام است.

آیت الله کعبی اظهار داشت: امروز بشریت تشنه آموزه‎های اسلام ناب محمدی بر پایه اموزه های اهل بیت (ع) است محبت آنان فطرت های پاک وانسانهای خردمند جویای حق را جذب می کند همان طور که امام صادق (ع) فرموده است «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» و امام رضا (ع) فرموده است «لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا» انسان‎ها اگر عمل نیک شیعیان را ببینند خود به خود جذب ا سلام واقعی ومعارف اهل بیت می شوند.

وی چهارمین نوع از اسلام را اسلام اصیل و محمدی (ص) دانست و عنوان کرد: اسلام اصیل و صحیح، اسلام رسول الله (ص) معرفی شده توسط اهل بیت علیهم السلم دانست که مسلمانان باید نشانه‎های نظری و عملی آن را بشناسند. اسلام توحید، عدل، مسیر انبیاء الهی، حق، هدایت، آزادی و پاکی انسان از پلیدی‎ها، نفاق، فساد، طغیان، استکبار، ظلم و ستم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‎های علمیه تصریح کرد: بر خلاف تبلیغات گسترده دشمنان و رسانه‎های همسو با آنان، پیروان اسلام اصیل و شیعیان اهل بیت (ع) موحد واقعی هستند توحید حقیقی در نزد امیرالمومنین علی (ع) است که در دعای کمیل و مناجات‎های ایشان می‎توان به به وفور یافت. توحید مولا امیرالمومنین علیه السلام با  شرح خطبه های توحیدی نهج البلاغه ونیز ترویج ادعیه توحیدی  صحیفه سجادیه باید به جهانیان معرفی شود.

وی با اشاره به آیة الکرسی بیان داشت: بخشی از توحید، کفر و برائت از طاغوت است.  فمن يكفر بالطاغوت و يومن بالله فقد استمسك بالعروه الوثقي آمریکا، رژیم صهیونیستی و عُمّالشان طاغوت زمانه هستند. اسلامی که با طاغوت آمیخته شود و مدافع حكومت‎های طاغوتي، اسلام امريكايي است و توجيه گر استثمار و وابستگی و چپاول و ظلم و جنایت است. اسلام سعودی طاغوتی و در خدمت امریکا طاغوت اکبر است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد که متاسفانه  شیعیان که موحدان حقیقی هستند ازسوی وهابیت  متهم به شرک می شوند در حالی‎که وهابیت طاغوتی که خادم مشرکان است خود را موحد می نامنداین تناقض آشکار است. علما و خطبا باید در خطبه‎های نماز جمعه توحید صحیح و اصیل علوی را برای مردم تبیین کنند.

وی اسلام حقیقی را اسلام عدل بر شمرد و افزود: اسلامی که خواهان عدل نباشد و میان فقرا و اغنیا تبعیض بگذارد از خط صحیح این دین الهی دور شده است.

آیت الله کعبی ویژگی دیگر اسلام اصیل را توحید و عدل و تقوی و زهد واقعی و بندگی خدا و جهاد در راه خدا دانست و اظهار داشت: صرفا در پرتو تبیین وهدایت ها ونقشه‎ی راه رهبری الهی می توان اسلام ناب را شناخت وترویج کرد.

وی با بیان اینکه امت اسلامی امروزه از تعالیم رهبران الهی فاصله دارند، ادامه داد: شیعیان معتقد هستند که زمین هیچ گاه نباید از حجت الهی خالی شود بنابراین پیامبران سپس ائمه و امام زمان (عج) و در دوران غیبت مراجع تقلید حجت شرعی و ولی فقیه رهبر الهی سیاسی امت اسلامی است . در دوران کنونی امام خمینی (ره) و سپس امام خامنه‎ای ولی فقیه و رهبر امت اسلامی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به کسانی که قائل به جدایی دین از سیاست هستند، گفت: اسلامی که قائل به جدایی دین از سیاست است، اسلام شریعت ستیز سکولار است، زیرا دو سوم اسلام مربوط به مسائل سیاسی و اجتماعی  است که در فقه از طهارت تا دیات احکام سیاسی فراوان یافت می شود

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل، سیاست را به سه بخش شیطانی، حیوانی و اسلامی تقسیم کرد و بیان داشت: درسیاست شیطانی هدف وسیله را توجیه می کند بر پایه مکر و فریب در مدل سیاست شیطانی مستکبران درپی استعمار و سلطه بر کشورها هستند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نمونه بارز آن است. سیاست حیوانی سیاست صرفا مادی گرایانه و بی هدف نسبت به حیات اخروی است اما سیاست اسلامی بر اساس توحید وعدل وتقوی استوار است و سیاستمدار اسلامی برای خدمت و آسایش و امنیت مردم و تحقق ارزشهای اسلامی و حیات طیبه وقرب الهی حرکت می کند، وحکومت را امانت و وسیله خدمت می داند نه هدف.

عضو خبرگان رهبری در پایان چند توصیه به علمای کشورهای آفریقا کرد و خاطرنشان ساخت: مردم آفریقا باید برای تحقق استقلال، ازادی، عدالت، پیشرفت، عزت و کرامت انسانی با اعتماد به نفس و بهره مندی از تجربه انقلاب اسلامی و هدایت های رهبران الهی حرکت کنند، مسؤولیت علمای اگاه و بیدار تبین اسلام ناب محمدی و ترسیم نقشه پیشرفت براساس خودباوری ملت‎ها و نهضت فراگیر و مقابله با استعمار امریکایی است./994/ب914/ف

ارسال نظرات