۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۱۶۹۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آملی مطرح کرد؛

صداقت تعالی بخش عنصر مهم فعالیت خبری

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: آن صداقتی شرط لازم خبرنگاری است که در راستای رضایت پروردگار، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.
حجت الاسلام حسینی آملی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، خبرنگاران را هم‌شأن مبلغان دین دانست و گفت:‌ تنها تفاوت این دو با یکدیگر این است که یک مبلغ از متون دینی برای مخاطبان خود مطلب ارائه می دهد، اما یک خبرنگار سوژه های خبری دینی را از دور و اطراف خود گرفته، پردازش می کند و به سمع و نظر همگان می رساند.

خبرنگاری، حرفه ای جذاب

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کار خبرنگاری بسیار جذاب است، اظهار داشت: جذابیت این حرفه به این دلیل است که یک خبرنگار نکات مختلف در یک رویداد دینی را با یکدیگر در می‌آمیزد و به صورت یک گزارش کامل و خواندنی در می آورد که مورد استقبال بسیاری از افراد، حتی افرادی که در فضاهای معنوی کمتر حاضر می شوند، قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: اهمیت کار خبری را در جایی می توان به وضوح دید که یک خبرنگار به واسطه قلم خود می تواند بسیاری از افراد جامعه را نسبت به انجام یک امر همانند شرکت در انتخابات ترغیب کند یا آنها را از حاضر شدن در پای صندوق های رأی منصرف سازد؛ بنابراین صداقت در اخبار شرط لازم خبرنگاری است.

آن صداقتی لازمه خبرنگاری است که در راستای تعالی بخشیدن به جامعه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آملی با اشاره به حدیث امام علی(ع) «لاتقل ما لا تعلم و لا تقل کلَّ ما تعلم» ابراز داشت: آن صداقتی شرط لازم خبرنگاری است که در راستای رضایت پروردگار، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد؛ به بیان دیگر یک خبرنگار باید صداقت خود را در راستای تعالی جامعه به کار گیرد، یعنی برخی مسائل همانند تخلفات مسؤولان و موضوعاتی از این قبیل که انتشار آن سبب یأس و ناامیدی مردم نسبت به حکومت اسلامی می شود، پرهیز کنند؛ قطعاً انجام این کار این سانسور خبری نبوده، بلکه مراعات حیا و حرمت جامعه اسلامی است.

خبرنگاران کمبودهای جامعه را بدون کم و کاست به گوش مسؤولان برسانند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: البته باید گفت که رساندن تمامی ضعف ها و کمبودهای موجود  در سطح  جامعه به گوش مسؤولان ذی ربط، وظیفه خبرنگاران بوده و باید تمام وجود خود را در این عرصه به خدمت بگیرند تا مشکلات مردم به خوبی حل شود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات