۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۱۶۹۵۳
دارالافتای مصر:

حمله به عبادتگاه‌ها و معابد مقدّس حرام است

دارالافتای مصر با محکومیت حمله تروریستی به کلیسایی در نیجریه تاکید کرد که اسلام حمله به عبادتگاه‌ها را حرام می‌داند.
دارالافتای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز فتواهای تکفیری و نظریات افراطی وابسته به دارالافتای مصر حمله تروریستی به کلیسای کاتولیک‌ها در جنوب شرقی نیجریه را که به کشته و زخمی شدن 12 تن منجر شد به شدت محکوم کرد.

این مرکز اعلام کرد که تعدادی افراد مسلح ناشناس روز یکشنبه به هنگام انجام عبادت مسیحیان وارد کلیسا شده و با تیراندازی به سمت مسیحیان حاضر در کلیسا ۱۲ نفر را کشته و زخمی کردند.

دارالافتا با محکومیت شدید این عملیات جنایت‌کارانه تاکید کرد که تمامی ادیان الهی و شرایع آسمانی تعدّی به کلیساها و سایر عبادتگاه‌ها را مردود اعلام کرده‌اند.

مرکز فتواهای تکفیری افزود: تعدّی به کلیساها، کشتار مردم، انفجار، تخریب و یا ترساندن مسیحیان از امور حرام در شریعت اسلامی است و پیامبر اکرم(ص) چنین عملی را همانند تعدّی به خدا و رسولش توصیف کرده است.

دیده‌بان دارالافتای مصر خاطر نشان کرد: انجام چنین اعمال جنایت‌آمیز و هدف قرار دادن مسیحیان در عبادتگاه‌ها تنها از افرادی که نه تنها دین بلکه هیچ درکی از انسانیت ندارند. حمله به ادیان آسمانی و افراد بیگناه شیوه همیشگی افراط‌گرایان است.

مرکز فتواهای تکفیری و نظریات افراطی تصریح کرد: پدیده حمله به عبادتگاه‌ها و کشتار مردم بیگناه از سوی افراط‌گرایان نشان از عمق طبیعت وحشیانه آنها دارد زیرا افراد بیگناه هیچ ارتباطی با اختلافات سیاسی و دینی ندارند.

این مرکز در پایان تاکید کرد که تروریست‌ها متناسب با خوی درنده خود به دنبال صید آسان هستند و همین مساله آنها را به سوی حمله به مساجد و کلیساها سوق می‌دهد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات